اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل:

هویت زنان اسلامی تجلی یافته از مکتب حضرت زهرا (س) است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: هویت زنان جامعه اسلامی ما بر گرفته از اصالت فرهنگ پربار اسلام و خوی و خصلت حضرت زهرا (س) و قهرمان دشت نینوا حضرت زینب (س) است.

هویت زنان اسلامی تجلی یافته از مکتب حضرت زهرا (س) است

خدیجه جعفری‌اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل با بیان اینکه زنان ما امروز در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و در مسیر اعتلای خانواده و نظام اجتماعی گام بر می‌دارند، اظهار داشت: اگر الگوگیری‌های ما در زندگی اجتماعی به سمت مرام و اندیشه زهرایی و زینبی سوق پیدا کند بهتر می‌توانیم به نتایج و اهدافمان دست پیدا کنیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل با اعلام اینکه در تمام این اسوه‌ها عفت و حجاب و رعایت حیا شاخصه‌ای ممتاز و فراگیر به شمار می‌رود، یادآور شد: زنانی که از این الگو‌ها تبعیت کنند قطعاً فرزندانی در تراز شایسته تربیت می‌کنند که توانمندی‌های روحی، دینداری و آرامش آنها برگرفته از مکتب و مرامی است که سراسر آن را نور ایمان و تدین پر کرده است.

جعفری‌اصل سلامت زنان را زمینه‌ساز سلامت خانواده‌ها و تحکیم بنیان خانواده یاد کرد و گفت: اگر زن دیندار و مسلمان بتواند احکام نورانی اسلام را در زندگی به کار گرفته و به حرکت معنوی زندگی نظم ببخشد بهتر می‌تواند در پیشبرد هدف‌گذاری‌ها و رسیدن به آن موفق عمل کند.

این مسئول از خانواده سالم و نظام اجتماعی مستحکم به عنوان یک سرمایه جاودانه یاد کرد و افزود: شأن و منزلتی که امروز زنان ما به آن دست یافته‌اند شأن و منزلت زهرایی و زینبی‌ است که در آن می‌توان مبانی اصیل ارزشی و آرمانی را پیدا کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل بیان داشت: خداوند در وجود زنان گوهر حجب و حیا و اخلاق را به ودیعه نهاده است تا بتواند با دور شدن از هر پلیدی و زشتی جامعه و بشریت را به سمت سعادت واقعی رهنمون کند.

جعفری‌اصل پیشتازی زنان جامعه اسلامی در عرصه‌های مختلف به تبعیت از بزرگ زنان صدر اسلام و تاریخ بشریت را یادآور شد و تصریح کرد: در تکریم و پاسداشت مقام و منزلت حضرت زینب (س) همین بس که او نگذاشت آرمان امام حسین‌(ع) بر زمین بماند بلکه با یک خیز عظیم ارزشی و تدینی سعی کرد چهره از ماهیت پلید دستگاه اموی و یزید بردارد.

وی در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: در عصر حاضر نیز زنان ما در پشتیبانی از انقلاب اسلامی به نهضتی عظیم و حرکتی زینب‌وار نیاز دارند تا بتوانیم کاستی‌ها و نارسایی‌‌ها را برطرف کرده و به اوج توانمندی‌ها دست یابیم.

انتهای پیام/62005/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول