اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان:

روشنگری‌های حضرت زینب برای زنان امروز باید تبیین شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان گفت: اقدامات و روشنگری‌های حضرت زینب بعد از قیام عاشورا باید برای زنان جامعه امروز تبیین شود.

روشنگری‌های حضرت زینب برای زنان امروز باید تبیین شود

عفت شریعتی صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و تقویت باورمندی پیام عاشورا در جامعه  امروز اظهار داشت: امام راحل (ره) با جمله معروف خود که فرمودند: «محرم و صفر را زنده نگه دارید تا به کشور و اسلام آسیب نرسد» نقش مهم پیروی از خط اهل بیت را مشخص کردند.

وی افزود: این جمله امام راحل(ره) به این معنا است که ایران اسلامی در پناه قرآن و عترت در مقابل هرگونه تجاوزی مصون است.

شریعتی با اشاره به نمود عینی روح آزادی‌خواهی و سلحشوری حسینی در ایران اسلامی گفت: روح‌ آزادی‌خواهی و سلحشوری حسینی از درس‌های عاشوراست که ملت غیور ایران با فراگیری آن به‌خوبی توانسته‌ است بیش از سه دهه انقلاب اسلامی را در مقابل فتنه‌های گوناگون دشمن حفظ کند.

مشاور وزیر ارشاد در امور بانوان یادآور شد: امروز جوانان کشور در صحنه عزاداری حسینی و عاشورایی باید پیشگام باشند و ارزش‌های دینی و اعتقادی را سرمایه مهم جوانی برای پیشرفت و مصونیت در برابر هجمه فرهنگی دشمن بدانند.

وی ادامه داد: در ایجاد عزاداری مفهومی برای احیای درس‌های عاشورا باید به قرآن کریم و دستورات الهی و سنت پیامبر تمسک کرد.

شریعتی با تاکید بر اینکه قمه‌زنی و خرافه‌گرایی‌ها سنت نیست و بدعت است اظهار کرد: اعمال منهی چون قمه‌زنی و خرافه‌ای‌ وارد شده در عزاداری حسین(ع) بدعتی بیش نیست که در جهت ریشه‌کن‌سازی آنها باید ائمه جماعات، صاحبان فضیلت و روشنگران گام جدی بردارند.

وی تنویر افکار عمومی را کاری مثبت در جهت زندگی بر مبنای فلسفه قیام عاشورا و الگوگیری از زینب (س) برای زنان جامعه اسلامی دانست.

انتهای پیام/70019/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول