اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان:

زنان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: زنان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند.

زنان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان مهری مهدوی ظهر امروز در جمع خواهران بسیجی گرگان اظهار داشت: خیلی از خریدها و دغدغه‎های امروز زنان "نیاز" نیست بلکه خواسته‎های آنان است لذا تغییر در این رفتار آنها می‎تواند کمک بزرگی به خانواده، جامعه و اقتصاد مملکت بکند.

وی تصریح کرد: مفهوم شعار امسال این است که مردم سهم و نقش بیشتری در محقق شدن شعار امسال و بازگشایی مسیر پیشرفت همه جانبه کشور داشته باشند.

مشاور استاندار و مدیر کل دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: مصرف تولیدات داخلی و تغییر عادت‎های غلط به سمت ایجاد فرهنگ‎های باارزش و عمل کردن به دستورات مقام معظم رهبری به مثابه فرایض دینی راه نجات ما از سلطه استکبار است.

مهدوی خاطر نشان کرد: در این گفتار باید خانواده، باورهای خود را به این سمت سوق دهد و پدر و مادر به عنوان رکن اساسی خانواده می‎توانند الگوی شایسته‎ای برای فرزندان باشند.

فهم مشترک نیاز اصلی خانواده‎ها

وی اذعان کرد: از نظر زنان و مردان، مسائل اقتصادی می‎تواند با هم متفاوت باشد لذا ایجاد یک فهم مشترک از مشکلات اقتصادی می‎تواند بحران اقتصادی خانواده‎ها را مهار کند.

مشاور استاندار و مدیر کل دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان خاطر نشان کرد: بنا کردن اقتصاد خانواده بر مبنای رزق و روزی حلال و استفاده از واژه‎های مقدس و مشکل‎گشایی چون قناعت و صرفه‎جویی را در زندگی بیاموزیم و تمرین کنیم و با اعتقاد به کار ببندیم.

مهدوی گفت: والدین مخصوصا مادر با نقش تاثیرگذاری که در خانواده دارد با آموزش و فهماندن این موضوع که اقتصاد با کار کردن گره خورده است و هدف اصلی و پرورش ابعاد مختلف وجودی انسان است، هم به طور مستقیم و هم غیرمستقیم می‎تواند در تقویت عزت نفس اعضای خانواده تاثیر بگذارد.

وی تصریح کرد: رفتار فرزندان الگو گرفته از رفتار پدران و مادران است لذا مادران و زنان باید تلاش کنند نیازهای خود را با دل‌خواسته‎هایشان متفاوت بدانند و این را هم آموزش دهند چرا که خیلی از خریدها و دغدغه‎های امروز زنان نیاز آنها نیست بلکه خواسته آنها است پس تغییر این رفتار کمک بزرگی به خانواده، جامعه و اقتصاد مملکت خواهد کرد چرا که معتقد هستم زنان از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی در خانواده هستند و نبض کنترل کننده اقتصاد خانواده‎ها در دستان آنان است.

راهکارهایی برای استفاده بهینه خانواده‎ها

مهدوی در خصوص راهکارهای پیشرو در بحث اقتصاد مقاومتی افزود: کارهای مختلفی در این زمینه می‎توان انجام داد که می‎توان به تعادل مصارف روزمره، مدیریت هزینه‎های اقتصادی مانند پول توجیبی فرزندان، نوع انتخاب کالا، چشم نداشتن به آنچه که دیگران دارند و وسایلی که نحوه مصرف آن را نمی‌دانند، شناسایی راه‎های پس‎انداز کردن، استفاده صحیح از وسایل و امکانات موجود، به اشتراک گذاشتن وسایل گران قیمت و کم‎مصرف در زندگی روزمره، حذف روحیه تجمل‎گرایی و ولخرجی و داشتن روحیه قناعت و شناخت نیازهای ضروری که تضمین کننده سلامتی ماست، اشاره کرد.

مشاور استاندار و مدیرکل دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان گفت: این سختی که فعلا با آن دست به گریبان شدیم تنگایی نیست که نتوانیم از آن خارج شویم.

پیروی از دستورات مقام معظم رهبری حلال مشکلات است

وی ادامه داد: مطمئنا اگر پیام‎های مقام معظم رهبری و دستورات دینی را به موقع می‎آموختیم و عمل می‎کردیم و آنها را تبدیل به فرهنگ عمومی و فردی می‎کردیم قطعا غلبه بر این مشکلات راحت‎تر می‎شد.

مشاور استاندار و مدیر کل دفتر خانواده و بانوان استانداری گلستان اظهار داشت: امروز هم می‎توانیم با تأسی به بیانات مقام معظم رهبری همچون اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف و کار مضاعف و جهاد اقتصادی آمادگی کامل برای آینده در خود ایجاد کنیم.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول