اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه - 61

برپایی اجتماع بزرگ زنان عاشورایی در مهدیشهر

خبرگزاری فارس: اجتماع بزرگ زنان عاشورایی با عنوان «همایش زینبیون» در مهدیشهر برگزار شد.

برپایی اجتماع بزرگ زنان عاشورایی در مهدیشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر، به مناسبت هفته بزرگداشت بسیج و فرا رسیدن عاشورای حسینی، اجتماع بزرگ زنان عاشورایی همراه با قرائت خطبه عقیله عترت حضرت زینب (س) در مهدیشهر برپا شد.

این همایش با عنوان «همایش زینبیون» به همت حوزه مقاومت کوثر سپاه ناحیه مهدیشهر در حسینیه اعظم این شهر برگزار شد.

در این مراسم، تعزیه واقعه عاشورا به نمایش درآمد و سپس خطبه‌خوانی حضرت زینب (س) توسط گروه تعزیه اجرا شد.

قسمتی از خطبه حضرت زینب (س) در آن بخش که می‏فرماید: «آری؛ کلام خدا راست و عین حقیقت است. یزید! از این که زمین و آسمان را بر ما تنگ گرفته‌ای و ما را همانند اسیران کافر به این شهر و آن شهر کشانده‌ای، گمان کردی که ما نزد خدا خوار و پست شدیم و تو در پیشگاه او منزلت یافتی؟ با این تصور خام و باطل، باد به غبغب انداخته‌ای و با نگاه غرورآمیز و نخوت بار به اطراف خود می‌نگری، در حالی که شادمانی از اینکه دنیایت آباد شده و بر وفق مرادت است و مقام و منصبی را که حق ما خاندان رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است، در دست گرفته‌ای.» تاثیر بسیاری بر حاضران در مراسم داشت و شور و شوق خاصی به اجتماع بزرگ زنان عاشورایی مهدیشهر بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، همچنین هیئت‏های عزاداری ثارالله سپاه شاهرود در روز عاشورا به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.

در روز عاشورای حسینی، دسته‏های عزاداری ثارالله بسیج اقشار سپاه شاهرود در کنار عزاداران حسینی به سوگواری پرداختند و نماز ظهر عاشورا را در سطح شهر همراه با دسته‏های دیگر عزاداری برپا کردند.

در همین ارتباط، اعضای شورا و بسیجیان علی ابن ابیطالب (ع) نیز در روز عاشورا با برپایی دسته‏های عزاداری به سمت حرم شهدای گمنام در ارتفاعات شاهرود رفته و با برگزاری زیارت عاشورا در کنار پنج شهید گمنام در عزای سالار شهیدان و اصحاب باوفایش به عزاداری و نوحه‏خوانی پرداختند.

مشابه مراسم عزاداری و نماز ظهر عاشورا به همت بسیجیان شهرها و روستاهای رویان، دهملا، دیزج، طرود، بسطام، مجن، قلعه‏نو خرقان، میقان، ابر و کلاته‏خیج با شور و شعور عاشورایی برگزار شد.

انتهای پیام/74007/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول