اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا:

زینب (س) مبلغ دین اسلام پس از واقعه کربلا بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه پیام‌رسانی واقعه کربلا بر عهده حضرت زینب (س) بود، گفت: زینب (س) مبلغ دین اسلام پس از واقعه کربلا بود.

زینب (س) مبلغ دین اسلام پس از واقعه کربلا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام منوچهر احمدی‌پور ظهر امروز در مراسم همایش «زینبیون (س)» و اجتماع زنان عاشورایی به مناسبت آخرین روز از هفته بسیج، اظهار کرد: این همایش همنوایی زنان صومعه‌سرایی با حضرت زینب (س) است.

وی با بیان اینکه واقعه کربلا از منظر تاریخ دارای دو چهره است، تصریح کرد: ریختن خون، ایثار و از خود گذشتگی شهدای کربلا و در رأس آنها ایثار ابا عبد‌الله‌الحسین (ع) در روز عاشورا نخستین چهره از قیام کربلا است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا، واقعه عاشورا را در هفت ساعت و با حضور 72 تن از یاران امام حسین (ع) ذکر کرد و افزود: این قیام خونین با عشق در راه اسلام و دین و در راستای جلب رضایت حق تعالی انجام شد.

وی، پیام‌رسانی واقعه کربلا را چهره دوم پس از واقعه عاشورا عنوان کرد و گفت: با خواست خدا این اقدام مهم و پایانی بر عهده حضرت زینب (س) قرار گرفت تا واقعه عاشورا به درستی برای دیگران تبیین شود.

احمدی‌پور با اشاره به توحید و خداشناسی حضرت زینب (س)، اذعان کرد: زینب (س) مبلغ دین اسلام پس از واقعه کربلا بود.

وی با تاکید بر ضرورت رسالت پیام‌رسانی قیام امام حسین (ع) برای مردم غیر حضوری در واقعه عاشورا متذکر شد: زینب (س) مامور بود تا حقانیت قیام امام حسین (ع) و واقعیت عاشورا را برای همگان تفسیر و تبیین کند تا دشمنان افکار مردم را به غلط هدایت نکنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: زینب(س) جانشین و سکان‌دار کشتی نجات دین پس از ابا عبدالله‌الحسین (ع) بود.

وی، شکیبایی، صبر، تحمل رنج و اندوه و بصیرت حضرت زینب را در تاریخ بی‌نظیر ذکر کرد و ادامه داد: انسان‌ها پس از دیدن رنج و اندوه فراوان از خدا دور شده و گوشه‌نشینی را بر می‌گزینند اما بر خلاف افراد عادی، حضرت زینب (س) خدا را محرم و محب اصلی خود انتخاب کرد.

احمدی‌پور با بیان اینکه دشمنان با شهادت 18 تن از خاندان بنی هاشم خواستار شکنجه روحیه حضرت زینب (س) بودند، یادآور شد: با وجود تصور دشمنان حضرت زینب (س) توحید در پیش گرفته و با تمام قوا و استوار به مقابله با هجمه دشمنان در راستای تخریب قیام امام حسین (ع) پرداخت.

وی، کردار و رفتار شایسته و به‌موقع را زیبنده افراد مذهبی کنونی دانست و ابراز کرد: برخورد با چهره زشت جامعه کنونی نیز باید با کارآمدی افراد مذهبی با بهره‌گیری از شیوه زینب (س) انجام شود.

این مسئول، با تاکید بر اینکه افراد مذهبی نباید در مقابله با منکر در جامعه با بی‌تفاوتی و به راحتی عبور کنند، اذعان کرد: تبلیغ دین و اجرای امر به معروف و نهی از منکر پس از واقعه عاشورا بر عهده حضرت زینب بود اما امروز بر عهده تمام مسلمانان زن و مرد است.

وی، اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه امروز را بر همگان واجب و ضروری خواند و یادآور شد: بی‌تفاوتی نسبت به این فریضه مهم خطا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/84003/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول