اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

117 فرد شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد به ایدز مبتلا هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 117 فرد شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد به ایدز مبتلا هستند.

117 فرد شناسایی شده در کهگیلویه و بویراحمد به ایدز مبتلا هستند

 سید حسام‌الدین نبوی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: متاسفانه در جامعه به گونه‌ای رفتار می‌شود که گویا افراد مبتلا به ویروس HIV گناهکار هستند در حالی‌که این‌گونه نیست و جامعه باید رفتارش را با این افراد عوض کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه نباید افراد مبتلا به بیماری ایدز را از جامعه طرد کنیم، افزود: اگر ما رفتاری معقول و واقع‌بینانه‌ای با این بیماری داشته باشیم، مبتلایان به این بیماری به فکر درمان خود می‌افتند و دلیلی برای پنهان بیماری خود نمی‌بینند.

وی ادامه داد: باید به این نکته توجه شود که پنهان‌کاری در بیماری ایدز مساوی با مرگ است که در همین ارتباط نباید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که این بیماران نتوانند خود را به مراکز درمانی معرفی کنند و درمان شوند.

نبوی‌زاده ادامه داد: پیشگیری و مراقبت در این بیماری امری لازم است ولی مخوف‌سازی و ایجاد فضای رعب و ترس از ایدز کار معقولی نیست.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابراز داشت: مردم باید بدانند که ویروس ایدز از راه خون منتقل می‌شود و برخورد و تماس با مبتلایان به ایدز هیچ مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

وی رفتار عادی از جمله دست دادن و روبوسی با مبتلایان به ایدز را موجب کنار آمدن این بیماران با بیماری خود دانست و گفت: با طرد نشدن بیماران HIV از جامعه این افراد برای درمان به‌موقع مجبور به پنهان کردن بیماری خود نیستند.

 

*روابط جنسی کنترل نشده مهم‌ترین راه انتقال ویروس ایدز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام آمار 117 نفری مبتلایان به بیماری ایدز در استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: این آمار افراد شناسایی شده است و ممکن است افرادی هم باشند که به دلایل مختلف شناسایی نشده باشند.

وی از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا افراد مبتلا به ایدز را گناهکار ندانند تا با رفتار واقع‌بینانه و عقلانیت نکات لازم در جامعه رعایت شود و افراد مبتلا به این بیماری نیز تحت معالجه و درمان قرار گیرند.

نبوی‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر روابط جنسی کنترل‌نشده مهم‌ترین راه انتقال ویروس ایدز است که این مهم باید در جامعه جدی گرفته شود.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول