اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان:

اطلاع‌رسانی درست سازوکار استراتژیک پیشگیری از ایدز است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار تویسرکان گفت: نخستین برنامه استراتژیک در پیشگیری و کنترل بیماری ایدز، آموزش همگام با اطلاع‌رسانی درست به گروه‌های در معرض خطر در سطوح مختلف جامعه است.

اطلاع‌رسانی درست سازوکار استراتژیک پیشگیری از ایدز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یحیی خورشید‌خانی ظهر امروز در جلسه کارگروه ایدز در سالن جمعیت هلال احمر شهرستان، اظهار داشت: اجرای طرح‌های پایلوت بهترین شیوه آموزشی و اطلاع‌رسانی به منظور نیل به انجام فعالیت‌های فراگیر مداخله‌ای برای قشر جوان و نوجوان و هرم جمعیت عمومی در سطح ملی در بازه زمانی کوتاه مشخص، است.

وی افزود: انجام این مهم در گستره اجتماع مستلزم اطلاع‌رسانی مستمر از سوی اصحاب رسانه و صدا و سیما است که کارآمدی و تأثیرگذاری بیشتری دارد.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان افزود: پنج کمیته درمان، کاهش آسیب، ‌حمایت و پشتیبانی، آموزش و اطلاع‌رسانی و کمیته ارزیابی در راستای ارائه راهکارهای سازنده اجرایی در راستای پیشگیری و مقابله با HIV در شهرستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه برنامه کنترل و پیشگیری از ایدز در سطح ملی از سال 89 در حال اجرا است، تأکید کرد: یکی از سیاست‌گذاری‌های کلیدی بهداشت در سطح کشور پایش و اندازه‌گیری مبتلایان این بیماری در یک برنامه کارشناسانه زیر نظر متخصصان امر است که به مدت پنج سال تدوین و طراحی و در حال حاضر در تمام نقاط کشور اجرا می‌شود.

خورشیدخانی با بیان اینکه رعایت نکردن شاخصه‌های پزشکی متناسب با ضوابط و موازین بهداشت و درمان بسترساز عاملی قوی برای شیوع و انتشار HIV خواهد شد، تصریح کرد: نظارت بر وضعیت عمومی بهداشت بیمارستان‌ها، مطب‌ها،‌ درمانگاه‌ها و کلینیک‌های خصوصی یک امر ضروری و عاملی اساسی در پیشگیری از بیماری ایدز است.

وی ابراز داشت: این بیماری یک مشکل اجتماعی و فرهنگی است که مسائل اقتصادی را نیز به دنبال دارد، پس لازم است همه سازمان‌های دولتی، غیر دولتی و مردم در امر کنترل و پیشگیری از بیماری با هم همکاری و مشارکت داشته باشند.

معاون فرماندار تویسرکان با اشاره به اینکه بررسی‌های علمی گویای این امر است که برای مهار این بحران تغییر نگرش در زندگی اجتماعی به ویژه در نسل جوان از ضروریات است، اظهار داشت: گسترش شاخص‌های زندگی سالم و قبول مسئولیت در قبال خانواده، جامعه و افزایش امید به زندگی از محورهای بنیادین این تغییر نگرش محسوب می‌شود.

وی در ادامه یکی از مهارت‌های زندگی را آموزش بهداشت فردی به دانش‌آموزان دانست و بیان داشت: اجرای این مهم در صورت ارائه خدمات بهداشتی در مدارس، اتخاذ سیاست‌های بهداشتی در اماکن، تعلیم و تربیت و یاد دادن اصول بهداشت فردی، منجر به ارتقای بهداشت در خانه، مدرسه و نهایتاً در سطح جامعه می‌شود.

خورشیدخانی با اشاره به اینکه، مدرسه علاوه بر اینکه محل آموزشی برای رشد و تکامل دانش‌آموزان است، نیازهای روحی، روانی و اجتماعی آنها را هم شناسایی می‌کند، اظهار داشت: با توجه به این مهم مدارس با ارتقای برنامه‌های بهداشتی اصولی، به طور عملی حامیان مناسبی برای قشر آسیب‌پذیر دانش‌آموز در جامعه محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی HIV باید از مراکز آموزشی آغاز شود، ابراز داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی درست به گروه‌های هدف، از طریق مراکز آموزشی نظیر مدارس و دانشگاه‌ها سازوکاری کلیدی در ارتقای آگاهی نسل جوان و نوجوان و کاهش نرخ رشد این بیماری است.

معاون فرماندار تویسرکان در پایان سخنان خود، تصریح کرد: نخستین برنامه استراتژی در پیشگیری و کنترل بیماری ایدز، آموزش همگام با اطلاع‌رسانی درست به گروه‌های در معرض خطر در سطوح مختلف جامعه است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول