اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

مبتلایان ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان هستند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: همه مبتلایان به بیماری ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان و اعتیاد بوده و همراهی این دو با یکدیگر می‎تواند یک خطر جدی را برای گسترش این بیماری فراهم کند.

مبتلایان ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد نعیمی در نشست با خبرنگاران استان از شناسایی 164 بیمار مبتلا به ایدز در استان خبر داد و گفت: این بیماری منجر به فوت 53 نفر از این بیماران شده است.

 وی افزود: 107 نفر از مبتلایان HIV در گلستان معتادان تزریقی و 40 نفر از طریق رفتارهای پرخطر جنسی به این بیماری ابتلا پیدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه از طریق خون و فرآورده‎های خونی سه نفر در سال 1381 مبتلا به ایدز شدند تصریح کرد: در حال حاضر در گلستان ابتلا به ایدز در بیماران HIV از طریق خون و فرآورده‎های خونی نیست و چهار نفر از طریق مادر به کودک بیماری ایدز منتقل و ابتلای 20 نفر نیز به صورت نامشخص بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: در استان ما بیشترین احتمال ابتلا به این بیماری از طریق جنسی صورت گرفته است.

نعیمی با بیان اینکه گروه پرخطر در HIV جوانان هستند ابراز داشت: متاسفانه همه مبتلایان به بیماری ایدز در معرض استفاده از داروهای روانگردان و اعتیاد بوده و همراهی این دو با یکدیگر می‎تواند یک خطر جدی را برای گسترش این بیماری فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: با راه‎اندازی مراکز مثلثی و مراکز مشاوره‎ای در سطح کشور به مرحله‎ای رسیده‎ایم که شتاب این بیماری به حداقل رسیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص آمار ایدز در کشور بیان داشت: بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت تا ابتدای تیر ماه امسال 24 هزار و 290 نفر در کل کشور مبتلا به ایدز هستند که 3 هزار و 455 نفر وارد مرحله ایدز شدند و بعد از چند سال نیز وارد علائم بیماری می‎شوند.

نعیمی متذکر شد: تعداد موارد فوت شده در سطح کشور 4 هزار و 722 نفر عنوان شده است.

وی در خصوص راه‎های انتقال این بیماری اظهار داشت: رفتارهای پرخطر جنسی، استفاده مشترک از سرنگ مشترک در بین معتادان، خون و فرآورده‎های خونی همچنین انتقال از طریق کودک به مادر از راه‎های انتقال این بیماری است.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول