اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اسدآباد:

25 نفر مبتلا به ایدز در اسدآباد شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد گفت: در حال حاضر 25 نفر مبتلا به ایدز در شهرستان اسدآباد شناسایی شده است.

25 نفر مبتلا به ایدز در اسدآباد شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، محمدعلی وکیلی پیش از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری از ایدز شهرستان اسدآباد با بیان اینکه بر اساس آمار وزارت بهداشت در سطح کشور 24 هزار و 290 نفر مبتلا به بیماری HIV وجود دارد، اظهار داشت: هم‌اکنون در سطح شهرستان اسدآباد 25 نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده که یک مورد شناسایی شده در طی سه ماهه نخست امسال بوده است.

وی راه‌اندازی پایگاه انتقال خون در شهرستان را یک ضرورت خواند و از مسئولان خواست با ایجاد این پایگاه موجب تسریع خدمات‌رسانی به مردم و شناسایی زودتر مبتلایان به بیماری شویم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد توانمند کردن خانواده‌ها و آموزش به کودکان، نوجوانان، جوانان و والدین برای پیشگیری از ابتلا به ویروس ایدز، آموزش مهارت‌های زندگی برای حفظ انسجام خانواده و چگونگی برقرار کردن رابطه با دوستان حتی از دوره دبستان و پایین‌تر از آن محور را از برنامه‌های پنج ساله وزارت بهداشت و درمان برشمرد.

معاون فرماندار اسدآباد نیز با تأکید بر ترویج فرهنگ آموزش برای کاهش و کنترل بیماری ایدز در سطح شهرستان اسدآباد، اظهار داشت: مسئولان باید برنامه‌های عملیاتی پنج ساله تدوین شده برای پیشگیری از بیماری ایدز را با پشتکار و تلاش بیشتری انجام دهند.

حمزه عبدکوند با بیان اینکه ایدز صرفاً یک بیماری نیست بلکه یک معضل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، تصریح کرد: می‌طلبد مسئولان متولی امر سلامت و پیشگیری از ایدز در جامعه با ارتقای کلاس‌های آموزشی و تقویت باورهای دینی و اعتقادی مردم موجب کاهش و کنترل بیماری ایدز و افراد مبتلا به این بیماری شوند.

وی عدم حضور برخی مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های شهرستان در کارگروه پیشگیری از ایدز را نشانه اهمیت ندادن به این مسئله مهم خواند و تصریح کرد: عدم حضور هر یک از مسئولان و اعضای کارگروه علاوه بر تذکر کتبی به آنان در ارزیابی سالانه لحاظ می‌شود و به مدیران کل آنان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول