اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان زنجان خبر داد

آغاز به کار مرکز تخصصی هنر نقاشی ایرانی در زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان زنجان از آغاز به کار مرکز تخصصی هنر نقاشی ایرانی در زنجان خبر داد.

آغاز به کار مرکز تخصصی هنر نقاشی ایرانی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمیدرضا اسماعیلی ظهر امروز در جلسه آغاز به کار مرکز تخصصی هنر نقاشی ایرانی در زنجان اظهار داشت: مرکز تخصصی هنر نقاشی ایرانی اسلامی (نگارگری) با زیر مجموعه‌های آن، برای نخستین‌ بار در حوزه هنری استان زنجان افتتاح می‌شود.

وی گفت: این مرکز با مسئولیت هنرمند این رشته سیدرضا اصل‌ نجفی‌فرد و زیر نظر حوزه هنری استان در راستای اشاعه هنر اصیل و الهی نقاشی ایرانی اسلامی در جامعه و هنرجویان جوان و حمایت از هنرمندان این رشته کار خود را آغاز خواهد کرد.

سرپرست حوزه هنری استان زنجان با اشاره به رویکرد نقاشان نوگرا در چند دهه گذشته نسبت به اهمیت و ضرورت حمایت هنر و هنرمندان اصیل نقاشی ایرانی اسلامی ادامه داد: بدون شک آنچه تاکنون از هنر ایران و اسلام شنیده‌ایم و دیده‌ایم بیش از آن است که حاصل اندیشه و تأمل ایرانیان و مسلمانان و کوشش‌های شرق‌شناسان است.

وی افزود: اکنون وقت آن است تا بررسی و شناخت دقیق و آموزش این هنر اصیل و معنوی توسط معدود تربیت‌شدگان و رشدیافتگان این هنر مقدس آغاز شود تا در آینده‌ای نه چندان دور شاهد رشد این هنر ارزشمند و بیان مفاهیم الهی ایرانی اسلامی از دریچه نقاشی اصیل باشیم.

اسماعیلی تصریح کرد: این مرکز با درک ضرورت گفت‌وگوهای فراوان برای کشف حقایقی تازه از میراث گذشتگان و درک خیال و رویای هنرمندان امروز، در پی آن است تا به سهم خود در گسترش فضای آموزشی، پژوهشی، علمی و عملی به منظور ابداع دستاوردهای روشمند علمی در رشته نقاشی سنتی و بومی برخاسته از فرهنگ اصیل، عرفان، فلسفه و تفکر ایرانی اسلامی گامی موثر برداشته باشد.

همچنین در ادامه مسئول مرکز تخصصی نقاشی ایرانی اسلامی در مورد هنر نقاشی ایرانی اسلامی و جایگاه هنرمندان این هنر مقدس و الهی ابراز داشت: چشمه جوشان هنر نقاشی ایران، که برگرفته از منبع لایزال معرفت الهی است، از عمق وجود و دل هنرمندان مومنی نشأت گرفته که با رنج مقدس خویش، جلوه‌های زیبا و باشکوهی از حقایق و مکنونات قلبی انسانی دور افتاده از وطن مالوف را به نمایش در آورده‌اند.

سید رضا اصل نجفی‌فرد با اشاره به اینکه اما آنچه به عنوان ساحت ایجاد مرکز هنر نقاشی ایرانی شکل گرفت، حاصل اندیشه و نگاه پاک هنرمندان مسلمان نقاشی ایرانی اسلامی بوده و هست، اظهار داشت: در مجموعه‌ای از علوم و فنون در رشته‌های مختلف این هنر (هنر تذهیب، هنر تشعیر، هنر گل و مرغ  و به تبعیت از آن هنرهای تزئینی و صناعی سنتی) شکل گرفته است که هر یک به منظور بیانی خاص است.

مسئول مرکز تخصصی نقاشی ایرانی اسلامی گفت: یکی از راه‌های اشاعه فرهنگ الهی و اسلامی، بیان این مفاهیم با ابزار هنر، آن هم هنر مبتنی با فرهنگ اسلام است و با الفبای هنر غربی نمی‌شود ارزش‌های اسلامی ساخت.

وی فعالیت‌ها و اهداف این مرکز را آموزش تخصصی، پژوهش و تحقیقات، نشر آموزش و انتشارات، مطالعات مضامین و هنرهای اسلامی، نشست‌های تخصصی، آموزش خلاقیت و آفرینش‌های هنری، حمایت و تولید آثار هنری ایرانی اسلامی، فروش و بازاریابی و ثبت سفارشات هنری و شناسایی نیروهای خلاق هنری و ... برشمرد.

انتهای پیام/2308/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول