اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوگ قلم‌ها در همایش تجسمی 72 بغض بوم در تبریز

تصویرگری «72 بغض عاشورا» توسط 300 هنرمند کشور

خبرگزاری فارس: همزمان با ایام شهادت حضرت اباعبدالله ‌الحسین (ع) هشتمین سوگواری تجسمی 72 بوم و بغض همایش بزرگ هنرمندان تجسمی کشور با حضور بیش از 300 هنرمند توسط حوزه هنری استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

تصویرگری «72 بغض عاشورا» توسط 300 هنرمند کشور

جواد کریم‌نژاد دبیر اجرایی هشتمین سوگواره تجسمی 72 بوم و بغض با بیان اینکه همایش نقاشان عاشورایی با عنوان «72 بغض بوم» از صبح تاسوعا تا ظهر عاشورا و با حضور 300 هنرمند نقاش استان‌های شمال‌غرب، زنجان، اردبیل، سنندج، تهران، آذربایجان غربی و شرقی و قزوین با موضوع عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) در محل سینما قدس تبریز برگزار می‌شود،‌ افزود: هنرمندان نقاش بزرگ‌ترین مجموعه نقاشی با موضوع عاشورا‌ را‌ در قالب «72 بغض بوم» امروز در تبریز‌ خلق می‌کنند.

وی اضافه کرد: بعد از اعلام فراخوان برای حضور هنرمندان در هشتمین سوگواره عاشورایی 72 بغض بوم اساتید هنرهای تجسمی و بیش از 300 هنرمند در این حرکت عظیم فرهنگی و معنوی در رشته‌های نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، حجم، نگارگری، نقاشی و تصویر سازی و خط در این همایش حضور دارند.

کریم‌نژاد  اضافه کرد: هنرمندان شرکت‌کننده در همایش 72 بغض بوم تبریز از صبح تاسوعا تا شب این روز کار خود را ادامه می‌دهند و آثار تولیدی این هنرمندان برای نمایش در خیابان امام خمینی حدفاصل چهارراه شریعتی تا میدان ساعت تبریز، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه زیبایی‌های نهفته در جوهره حقیقی نهضت عاشورا و پیام آن می‌تواند بن مایه خلق آثار عظیم هنری در رشته‌های مختلفی چون ادبیات، موسیقی، تجسمی، نمایش، تعزیه باشد، گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه جهت‌دهی فکری هنرمندان جوان به سوی مفاهیم دینی و مذهبی است که این همایش علاوه بر نقش مهم و تاثیرگذار در اشاعه فرهنگ عاشورا میان هنرمندان بهترین بهانه برای پر کردن خلاء تولید با نگاه مفهومی و دینی نیز است.

دبیر همایش عاشورایی 72 بغض بوم با اشاره به اهمیت حضور هنرمندان در مراسم دینی و مذهبی هدف عمده حوزه هنری آذربایجان شرقی را در اجرای چنین برنامه‌هایی فرهنگ‌سازی مناسب با حماسه عظیم کربلا در سطح جامعه دانست و ورود هنرمندان متعهد به این عرصه را یکی از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با خرافات و ترویج بدعت‌های غلط و انحرافاتی قلمداد کرد که متاسفانه در چند سال اخیر عزاداری‌های ماه محرم رسوخ کرده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به هنر عاشورایی برای تبیین پیام نهضت کربلا اظهار کرد: اینگونه همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری از سوی جامعه هنری کشور می‌تواند پاسخ مناسبی به ندای مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ نرم دشمن محسوب شود.

کریم‌نژاد یادآور شد: ترویج اهداف و فرهنگ عاشورا در قالب هنر می‌تواند یکی از روش‌های مقابله با جنگ نرم باشد.

وی همچنین با اشاره به آثار خلق شده در این سوگواره تصریح کرد: هنرمندان کشور با حضور در این همایش ارزش‌هایی چون شهادت، ایثار، استقامت و آزادگی را که در نهضت عاشورا نهفته است به زیباترین جلوه ممکن به تصویر می‌کشند.

دبیر اجرایی هشتمین سوگواره تجسمی 72 بوم و بغض خاطرنشان کرد: بهترین آثار تولیدی این همایش بعد از نمایش به هیئات حسینی و مساجد اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول