اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه هنری استان اردبیل:

هنر عاشورایی باید جامعه را سیراب کند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنر عاشورایی برگرفته از مفاهیم این مکتب متعالی باید جامعه را سیراب از معنویت و ارزش‌ها کند.

هنر عاشورایی باید جامعه را سیراب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق عصر امروز همزمان با برگزاری کارگاه نقاشی سوز حسینی در اردبیل که به همت حوزه هنری این استان برگزار می‌شود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنرمندان در طول تاریخ با الهام از واقعه کربلا و قیام امام حسین ‌(ع) توانسته‌اند مفاهیم ارزشی عاشورا و مکتب حسینی را به تصویر بکشند که در این زمینه شاهد خلق آثار ارزشی و توأم با زیبایی‌های معنوی بودیم.

وی با یادآوری اینکه هنرمندان استان اردبیل نیز در نشان دادن زیبایی‌های هنری حادثه عظیم عاشورا در رشته‌های مختلف کارهای ماندگاری انجام دادند، تصریح کرد: در کنار کارگاه نقاشی شاهد راه‌اندازی نمایش آثار هنرمندان هنرهای تجسمی در اردبیل بودیم که با الهام از مضامین و مفاهیم قیام حضرت سیدالشهدا توانستند آثاری را شایسته و زیبا بر روی بوم خلق کنند.

ناطق با بیان اینکه هنرمندان ما همیشه در عرصه هنر اصیل و ارزشی جلودار و قافله‌سالار بودند، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل استان حسینی و پایتخت تشیع است هنرمندان آن نیز سعی کردند در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف بهترین آثار را با استفاده از ذوق و شوق هنری به تصویر بکشند.

مدیر حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: در کنار برپایی کارگاه‌های نقاشی و آثار تجسمی در بخش گرافیک نیز هنرمندان بهترین آثار خود را ارایه کردند و در قالب نمایشگاهی ارزشمند برای دیدبانی عموم در معرض آنها قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما با آغاز دهه دوم محرم مراسم عزاداری در هیئت‌های مختلف به ویژه هیئت‌های عزاداری بانوان آغاز شده به طوریکه بر اساس اعلام مسئول فرهنگی امور بانوان تبلیغات اسلامی استان 70 هیئت مذهبی در این ایام میزبان عزاداران حسینی است.

سارا حقی بیان کرد:‌ این برنامه‌ها با حال و هوایی متفاوت‌تر و شامل سخنرانی‌ها، ادعیه‌خوانی، مرثیه‌سرایی، روضه‌خوانی و سوگواری‌های ویژه بانوان است که به صورت شبکه‌های اجتماعی و مردمی برگزار شده و در این مجالس شاهد تهیه و توزیع نذورات اهالی استان هستیم.

وی با یادآوری اینکه در قالب این نشست‌ها آسیب‌های عزاداری نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، گفت: در این نشست‌ها و همایش‌ها سعی می‌کنیم شخصیت بانوان حاضر در قیام امام حسین‌(ع) به ویژه حضرت زینب کبری و رقیه معصوم تبیین و تشریح شود تا بتوانیم ابعاد شخصیتی این بزرگان را بهتر از گذشته معرفی کنیم.

وهابیت قادر به انحراف فرهنگ عاشورایی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در گردهمایی روحانیان و مبلغان دینی تحقق اهداف اصیل اسلامی را در سایه مقابله با فرقه‌های انحرافی اعلام کرد.

علی دژبانی با یادآوری اینکه معرفی و تبیین صحیح عرفان اسلامی بهترین راه مقابله با فرقه‌های نوظهور انحرافی است، افزود: اگر امروز برخی‌ها سعی می‌کنند عرفان‌های کاذب و فرقه‌های ضاله را معرفی کرده و تبلیغ کنند به خاطر آن است که دوست دارند اندیشه‌ای در مسیر اسلام ظهور کند که اصالت آن را زیر سؤال ببرد.

وی به سه ضلع مثلث فرقه‌های نوظهور انحرافی و شیطانی برای رسیدن به مقاصدشان اشاره کرد و اظهار داشت: آنها با سه عنصر قدرت، ثروت و شهوت درصدد رخنه در بین اندیشه‌های ناب اسلامی و ارزشی هستند و احساس می‌کنند با این شگردها می‌توانند اصالت اسلام را زیر سؤال ببرند.

انتهای پیام/62006 /ل/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول