اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

حسین‌شناسی از ضروریات جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حسین‌شناسی از ضروریات جامعه امروز محسوب می‌شود و شخصیت والای امام حسین(ع) در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌شناسی از ضروریات جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی پیش‌ازظهر امروز در جمع پاسداران استان زنجان، اظهار کرد: انس با نهج‌البلاغه رمز و راز خوشبختی و سعادت جوانان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نسبت به تعمیق شور و شعور حسینی اقدامات لازم انجام شود، افزود: تعمیق ارزش‌ها و آرمان‌های عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین(ع) موجب ماندگاری این قیام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت توجه به ابعاد عبادی شخصیت امام حسین(ع) در جامعه تاکید کرد و افزود: توجه به این بعد شخصیت اباعبدالله الحسین در جامعه مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه بعد عبادی سرور و سالار شهیدان از وی شخصیتی والا و بلند مرتبه به جامعه ارائه می‌کند، افزود: باید در کنار شور و حماسه حسینی به این بعد شخصیتی امام حسین(ع) توجه شود.

خاتمی حسین‌شناسی را از ضروریات جامعه امروز عنوان کرد و افزود: شخصیت والای امام حسین(ع) در ابعاد مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان انجام واجبات و ترک محرمات را نیاز هر انسان و جامعه عنوان کرد و افزود:‌ توجه به امر به معروف و نهی از منکر فرمول انسانیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) باید به عنوان الگوی عبادی به جامعه معرفی شود، افزود:‌ عبادت و ارتباط امام حسین(ع) با خدا باید در جامعه بیشتر تبیین شود.

آیت‌الله خاتمی رفتار امام حسین(ع) را در مقابله با دشمن الگوی رفتاری مناسبی عنوان کرد و افزود: رفتار امام حسین(ع) در مواجه با دشمن به قدری جذاب بود که موجب جذب افراد به دین اسلام می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد:‌ باید بسیجی زندگی کرد و بسیجی ماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه بسیجی باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشد، افزود: هر جا که اسلام، قرآن، انقلاب و امام زمان(عج) به بسیج نیاز دارد، باید بسیج در صحنه بوده و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی بر ضرورت الگوگیری از فرهنگ عاشورا از سوی بسیج تاکید کرد و افزود: عاشورا الگوی بسیجیان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73003/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول