اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه علمیه برادران دشتی:

عاشورا پیامی برای حفظ کرامت زن است

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه علمیه برادران دشتی گفت: عاشورا پیامی برای حفظ کرامت زن و حجاب او در برابر نگاه دشمنان و تجاوزگران است.

عاشورا پیامی برای حفظ کرامت زن است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام علی مصلح امروز در مراسم صبحگاه مشترک دانش‌آموزان دختر که در دبیرستان شهیدان خورموج برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام عاشورای حسینی حفظ حجاب و عفاف است.

مسئول حوزه علمیه برادران دشتی افزود: حجاب برای زن نه تنها محدودیت ایجاد نمی‌کند بلکه زن با حفظ حجاب ارزش واقعی خود را به دست می‌آورد.

وی ادامه داد: ماهیت قیام سیدالشهدا امر به معروف و نهی از منکر است، زیرا در قیام امام حسین(ع) بنیان فساد را به لرزه درآورد.

مصلح با اشاره به اینکه عاشورا پیامی برای حفظ کرامت زن و حجاب او در برابر نگاه دشمنان و تجاوزگران است، افزود: یکی از مهم‌ترین پیام‌های واقعه عاشورا حجاب است که با استفاده از آن می‌توان حقانیت اسلام را به اثبات رساند.

این مسئول یادآور شد: این تدبیر امام حسین(ع) در حفظ امنیت اهل ‏بیت و جلوگیری از تعرض دشمنان به آنها کندن خندق در اطراف خیمه‌ها بود.

مسئول حوزه علمیه برادران دشتی گفت: اگر کسی می‌خواهد در امتداد راه کربلا، بسیجیان و خون امام حسین(ع) باشد باید مکتب امام حسین(ع) را دنبال کند.

وی اضافه کرد: حضرت امام حسین(ع) دستور دادند چادرها و خیمه‏ها را به هم نزدیک کنند و در اطراف آنان خندقی حفر کنند و در درون آن خاشاک، هیزم و نی بریزند تا هنگام شروع جنگ، خندق‌ها را مشتعل سازند و دشمن تنها از یک طرف با آنها بجنگد و به خیمه‌ها حمله نکند.

مدیر آموزش و پرورش دشتی نیز گفت: چون حجاب ریشه قدرت سران استکبار را تحت تاثیر قرار می‌دهد امروز مورد حمله استکبار قرار گرفته است.

عبدالمهدی نصیری با بیان اینکه زن محجبه حریم حیا و عفاف را نگه می‌دارد و کرامت حضرت زینب(س) به زیور حجاب و عفاف است که شخصیت والای او را جهانی کرده، متذکر شد: بانوان جامعه اسلامی به ویژه شما دانش‌آموزان باید با الگوگیری از این بانوی بزرگوار در زندگی پله‌های ترقی و پیشرفت را پشت سر بگذارید.

وی اذعان داشت: اگر امام حسین(ع) کربلا می‌آفریند از دامن بانویی مثل فاطمه زهرا برمی‌خیزد و امروز دانش‌آموزان ما باید کاری زینبی کنند.

انتهای پیام/66001/ن/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول