اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گرگان:

سنگربانان نظام باید فرزندان عاشورایی تحویل جامعه دهند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گرگان گفت: زنان به عنوان سنگربانان نظام ولایی باید فرزندان عاشورایی تحویل جامعه دهند.

سنگربانان نظام باید فرزندان عاشورایی تحویل جامعه دهند

عباس سیامرزکوهی در حاشیه همایش زینبیون در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: جامعه زنان که بخش اعظمی از جمعیت را تشکیل می‎دهند تربیت‌کننده نسل انقلابی هستند که به فرموده امام راحل از دامن زن مرد به معراج می‎رود لذا مردان انقلابی از دامان این زنان انقلابی تربیت می‎شوند.

وی تصریح کرد: زنان امروز باید به عنوان سنگربانان ارزش‎های اسلامی در مقابل وضع جاهلی دنیای غرب ایفای نقش کنند و از عهده این آزمون و رسالت خطیر با سربلندی بیرون آیند.

وجه نخست رسالت حسینی، پیام عاشوراست

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گرگان بیان داشت: امسال شاید تنها سالی باشد که طی سه دهه گذشته، هفته بسیج با روز عاشورا مقارن شده و واقعه پنج آذر نیز حال و هوای دیگری به آن داده است.

سیامرزکوهی با بیان اینکه وجه نخست رسالت حسینی، پیام عاشوراست یادآور شد: حضرت زینب‌(س) سنگربان در دفاع از ارزش‎هایی هستند که حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) با شهادتش آن را احیا کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت سنگربانی سخت و دشوار است متذکر شد: به دلیل اینکه سنگربان باید دائما به هوش باشد و خطرات و تهدیدات را دریابند و برای آن برنامه‎ریزی داشته باشد که اکنون نیز جامعه اسلامی در چنین شرایطی به سر می‎برد.

توجه به مسئله عفاف و حجاب

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گرگان بیان داشت: همان طوری که پسران ما باید به امام حسین‌(ع) تاسی کنند دختران نیز باید از حضرت زینب‌(س) الگوگیری کنند و قطعاً نخستین گام مبارزه و سنگربانی در دفاع از ارزش‎ها توجه به مسئله عفاف و حجاب است.

سیامرزکوهی با بیان اینکه فرهنگ حجاب در تقابل فرهنگ تجدد غرب است خاطرنشان کرد: باید فرهنگ حجاب به عنوان یک الگوی برتر در جامعه اسلامی نهادینه شود و نسخه اصلی الگوی رفتاری دختران ما نیز قطعاً و یقیناً حضرت زینب(س) خواهد بود.

وی یادآور شد: حضرت زینب‌(س) به عنوان خواهر و مادر شهید در فضای مبارزه و هر جایی که لازم بود مقتدرانه وارد میدان شد و افکار و اندیشه‎های اسلام ناب را مطرح و مواضع فکری خود را بیان کرد و در این مبارزه نرم هیچگاه گوشه‎گیر نشد و تنها به اشک و ناله اکتفا نکرد بلکه اشک و آه را معنا کرده و حرکتش بر اساس آموزه‎های فرهنگ دینی اسلام ناب بوده و لحظه‎ای نیز در این مسیر کوتاه نیامد و این چیزی است که دختران ما باید یاد بگیرند.

بسیجیان مدافع فرهنگ ناب اسلامی باشند

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج گرگان در پایان اظهار داشت: ما در همایش زینبیون سعی کردیم این الگوها و اسوه‎ها را زنده کنیم تا یکبار دیگر تجدید خاطری برای بسیجیان و تذکری برای این باشد تا دائماً حضوری مستمر و دائمی در صحنه داشته و مدافع این فرهنگ ناب اسلامی باشند.

انتهای پیام/2307/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول