اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

استقبال از ضریح امام حسین(ع) نماد پویایی نهضت عاشورا است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی استقبال از ضریح مطهر امام حسین(ع) را نماد پویایی و بالندگی نهضت عاشورا دانست.

استقبال از ضریح امام حسین(ع) نماد  پویایی نهضت عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعدازظهر امروز در نشست اعضای ستاد استقبال از ضریح جدید امام حسین(ع) در استان با اشاره به اینکه میزبانی ضریح مطهر امام حسین(ع) یک افتخار و توفیق بزرگ الهی است که نصیب مردم و مسئولان استان شده، اظهار داشت: در چند روز آینده فضای شهرهای ساوه و اراک مزین به عطر کربلا خواهد شد که بدون شک با استقبال پرشور مردم همراه خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: ضریح جدید حرم مطهر امام حسین(ع) صبح روز پنج‌شنبه هفته جاری مصادف با 14 محرم وارد اراک می‌شود که مسئولان ذی‌ربط باید شرایط حضور گسترده مردم در استقبال از این کاروان را فراهم سازند.

وی با اشاره به اینکه بستر اجرایی و برنامه‌ریزی برای عبور ضریح مطهر سالار شهیدان از شهرهای اراک و ساوه و مسیرهای ارتباطی آن آماده است، ادامه داد: تمام امکانات امنیتی، اجرایی و فرهنگی استان برای برگزاری مراسم استقبال و بدرقه ضریح مطهر امام سوم شیعیان در استان مرکزی مهیا شده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه مردم ولایت‌مدار و دوستدار خاندان عصمت و طهارت(ع) ایران اسلامی به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) عشقی وافر و وصف‌ناشدنی دارند، بیان کرد: احساس مردم نسبت به امام حسین(ع) احساسی قلبی، احساسی و باطنی است که همه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی این حس را به منصه ظهور رساندند و تا ابد نیز این شور و غوغا در اذهان و قلوب مردم باقی خواهد ماند.

شعبانی‌فرد گفت: برگزاری پرشور و شعور آیین سوگواری و عزاداری سیدالشهدا(ع) بار دیگر همه توطئه‌ها و دسیسه‌های نرم دشمنان را نقش بر آب کرد و نشان داد انقلاب اسلامی ایران ریشه در فرهنگ عاشورا دارد و هرگز این فرهنگ تسلیم زور نخواهد شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران برگرفته از نهضت عاشورا است و مردم با حضور در مراسم استقبال از کاروان ضریح مطهر امام حسین(ع) این واقعیت را اثبات خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه ضریح جدید حرم مطهر سید الشهدا(ع) چهارشنبه، سیزدهم محرم وارد ساوه و روز پنج‌شنبه وارد اراک می‌شود، گفت: مراسم استقبال مسئولان از ضریح مطهر در اراک از میدان امام خمینی(ره) و استقبال عمومی از میدان سرداران آغاز می‌شود.

آیت‌الله قربانلعی دری‌‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه میزبانی دو روزه استان از ضریح مطهر امام حسین(ع) باید با موج بزرگ احساسات و تفکر معنوی و عاشورایی همراه باشد، بیان کرد: انتقال ضریح مطهر باید به فرصتی موثر در انتقال داشته‌های غنی و ناب عاشورایی از طریق شبکه‌های رسانه‌ای تبدیل شود.

وی حضور گسترده مردم در این مراسم را نشانگر میزان عشق، علاقه، معرفت و ادب آنان به ساحت مقدس اهل بیت(ع) و به ویژه امام حسین(ع) دانست و خواستار حضور گسترده مردم در مراسم استقبال از این کاروان شد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه محبت امام حسین(ع) در عمق جان و قلب مسلمانان و آزادی خواهان جهان نهفته است، تاکید کرد: مکتب امام حسین(ع) مکتب کرامت، اقتدار، صلابت و عظمت است و با وحدت و همدلی موجود در استان مرکزی بستر استقبال بی‌نظیر از ضریح مطهر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/87001/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول