اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

عاشورا منشاء یک فرهنگ و حرکت انسان‌ساز شد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: عاشورا منشاء یک فرهنگ و حرکت انسان‌ساز و تاریخ‌ساز شد.

عاشورا منشاء یک فرهنگ و حرکت انسان‌ساز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد در آئین رونمایی از نقاشی بزرگ عاشورایی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در تاریخ اسلام و تاریخ تشیع حوادث و رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری رخ داده که سبب تحولات فراوانی در جوامع و حتی ادیان مختلف شده است.

وی ادامه داد: مبعث پیامبر اکرم(ص)، هجرت پیامبر(ص)، غزوات صدر اسلام و غدیر خم از عمده این رویدادها است که هر کدام از آنها به گسترش و اقتدار اسلام افزوده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد: در تاریخ و ادبیات اسلام تمامی لحظات زندگی ائمه اطهار(ع) سراسر درس و الگو است که افراد جامعه اسلامی باید از سیره اولیاء خداوند برای سعادتمندی در دنیا و آخرت خود الگوبرداری داشته باشند.

گلستانی‌فرد با اشاره به اینکه حادثه واقعه کربلا در حقیقت یک جریان بزرگ حماسی است، تصریح کرد: نهضت عاشورا یک رویداد استثنائی است که پیام‌های آن سبب گرایش انسان به سمت انسانیت می‌شود.

وی با بیان اینکه واقع کربلا از نظر قالب، نوع، وضع ظاهر، مبنا و محتوا یک رویداد بی‌نظیر است، افزود: در ماجرای کربلا دو جریان و جبهه متفاوت وجود دارد یک جبهه الهی و توحیدی با هدف اسلامی و خدایی و یک جبهه با خوی حیوانی و دور شده از انسانیت هستند و این جبهه برای منافع دنیایی با جبهه حق، سر جنگ و ستیز دارد که در نهایت جبهه عشق و ایثار پیروز میدان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: به دلیل همان آرما‌ن‌های الهی و ارزش‌های دینی بود که جریان عاشورا یک جریان همیشه جاوید و ماندگار شد.

گلستانی‌فرد با اشاره به نقاشی بزرگ عاشورایی خراسان‌جنوبی گفت: این نقاشی یک اثر بسیار با ارزش است چرا که برگرفته از یک موضوع و جریان بی‌نظیری چون واقعه کربلا است.

وی ادامه داد: برخی از آثار هنرمندان همیشه تازه است، چون این آثار ریشه در یک جریان همیشه پویا و ماندگار دارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه عاشورا منشا‌ء یک فرهنگ و حرکت انسان‌ساز و تاریخ‌ساز شد، تصریح کرد: جوامع و انسان‌هایی که از فرهنگ‌های عاشورا پیروی و خود را به این جریان همیشه جاوید پیوند دهند در دنیا و آخرت سعادتمند هستند.

انتهای پیام/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول