اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

نهضت عاشورا تجلی آزادی در جامعه امروزی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: نهضت عاشورا تجلی‌بخش آزادی در جامعه جهانی امروز است و بهترین الگو برای نهضت‌های آزادی‌خواه به شمار می‌آید.

نهضت عاشورا تجلی آزادی در جامعه امروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر آیت‌الله محمد شریعت‌اصفهانی شامگاه دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: نهضت عاشورا روح آزادگی و آزاد زیستن را در جهان دمید به این دلیل است که هر جای جهان که گروهی به دنبال آزادی باشند از امام حسین (ع) الگو می‌گیرند.

وی افزود: در شرایط کنونی امام حسین (ع) الگویی مناسب برای همه نهضت‌های آزادیخواه و رهایی‌طلب است و به این دلیل باید تلاش شود تا درک صحیحی از این نهضت به جهان پیرامون القا شود.

مدرس حوزه علمیه قم تصریح کرد: واقعه عاشورا سراسر درس و عبرت است و باید این واقعه بزرگ را به صورت علمی تحلیل کرد تا از چگونگی رخداد این واقعه بزرگ در سال 60 هجری مطلع شد و از سوق دادن جامعه به آن سوی جلوگیری کرد.

شریعت اصفهانی تاکید کرد: بیشترین صدمه‌ای که به اسلام وارد شد از بی‌بصیرتی افرادی بود که در دوران امام حسین(ع) زندگی می‌کردند که برای حفظ جان خود سکوت کرده و دست از مخالفت با یزید و یزیدیان برداشتند.

*احیای امر به معروف و نهی از منکر

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: باید امر به معروف و نهی از منکر زنده شود و به صورت صحیح این فریضه در جامعه ترویج شود.

شریعت اصفهانی افزود: در شرایط کنونی باید با ترویج امر به معروف و نهی از منکر از توسعه و گسترش منکر در جامعه جلوگیری کنیم و در این خصوص، وظیفه آگاهان به احکام دینی سنگین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه باید امر به معروف را زنده کرد، خاطر نشان کرد: باید امر به معروف و نهی از منکر را زنده کرد و به این دلیل باید در راستای آگاه‌سازی جامعه از این فریضه تلاش کرد.

*اصلاح حجاب در جامعه

استاد حوزه علمیه قم وضعیت حجاب در جامعه را در شرایط کنونی نامناسب ارزیابی کرد و گفت: باید برای ترویج صحیح حجاب تلاش کرد و این مهم نیازمند الگوسازی است.

وی خاطر نشان کرد: باید حجاب را به عنوان یک فرهنگ صحیح در جامعه رواج داد و در این راستا به بهترین وجه ممکن فرهنگ‌سازی شود.

شریعت اصفهانی افزود: تلاش در عرصه حجاب نیازمند آگاهی از شرایط جامعه و آگاهی به مسائل فرهنگی است.

انتهای پیام/72006/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول