اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

عرضه قلیان یک معضل اجتماعی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: عرضه قلیان به عنوان یک معضل اجتماعی در استان باید پیگیری و مدیریت شود.

عرضه قلیان یک معضل اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی محمد گلستانی‌فرد عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیتی غذایی خراسان جنوبی اظهار کرد: از این پس با توجه به اجرای قانون ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی، این اماکن پلمپ می‌شوند.

وی افزود: در این راستا باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که عرضه قلیان کاهش یافته و مراکز عرضه توسعه پیدا نکند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر قهوه‌خانه‌ای مستثنی از برخورد قانونی در عرضه قلیان شد باید به طور تدریجی عرضه قلیان در آن قهوه‌خانه کم شود.

گلستانی‌فرد اضافه کرد: نگهداری دام در منازل مسکونی و اماکن شهری نیز دارای مشکلات بهداشتی فراوانی است.

* عدم تحقق احداث کشتارگاه صنعتی خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه از عدم تحقق احداث کشتارگاه صنعتی استان پس از گذشت دو سال انتقاد کرد و گفت: خراسان جنوبی در حال حاضر از داشتن واحد کشتارگاه صنعتی محروم بوده و احداث این مکان در مرکز استان از دو سال گذشته در دست پیگیری است.

قاسم کریمی با بیان اینکه احداث مرکز عرضه دام و کشتارگاه صنعتی از مهم‌ترین پروژه‌های ضروری استان است، تصریح کرد: احداث این مراکز باید در اولویت فعالیت‌های اجرای دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

وی یادآور شد: همجواری با افغانستان و ورود دام‌های غیر مجاز از مرزهای سیستان و کشور افغانستان از مهمترین معضلات در بیماری‌های دام و انسان است و باید هر چه سریع‌تر در روند احداث این کشتارگاه تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: مردم خراسان جنوبی به لحاظ انجام کشتارهای سنتی در منزل در معرض بیماری‌های دام و انسان بوده و باید احداث این مرکز در استان تسریع یابد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول