اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

ارتقاء امنیت اجتماعی از برنامه‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی گفت: تامین و ارتقاء امنیت اجتماعی از مهمترین اهداف و برنامه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی است.

ارتقاء امنیت اجتماعی از برنامه‌های اصلی دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی استانداری خراسان جنوبی، علی‌محمد گلستانی‌فرد در دومین جلسه کمیسیون ارتقاء امنیت اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: تمامی موضوعات و اتفاقاتی که سبب برهم زدن امنیت و آسایش مردم می‌شود پیگیری و رصد شده و تلاش‌های لازم در راستای خنثی شدن و حل و فصل آن نیز صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هشت محور از سوی وزارت کشور برای ارتقاء امنیت اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته، گفت: طرح جامعه امنیت اجتماعی و اخلاقی، طرح تشدید برخورد با اراذل و اوباش، حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی و برنامه ارتقای احساس امنیت از جمله این محورها است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی طرح‌های جامع مبارزه با باندهای فساد و فحشا، تشدید مقابله با تولید و توزیع اقلام مبتذل فرهنگی، مقابله با ترویج مفاسد اخلاقی و فضای مجازی و ممنوعیت ماهواره را از دیگر این محورها اعلام کرد.

گلستانی‌فرد ادامه داد: این محور در استان با نگاه فرهنگی و اجتماعی و  متناسب با شرایط اجتماعی باید بومی‌سازی و اولویت‌بندی شود.

وی گفت: در تعیین اولویت محورهای مربوط به ارتقای امنیت اجتماعی در استان باید حرف و نظر مردم از روش‌های مختلف همچون نظرسنجی و یا حرف مردم در ستون روزنامه‌ها و سایر موارد مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی همچنین از فرمانداران شهرستان‌های استان خواست، برای اولویت دادن به محورهای تعیین شده از سوی وزرات کشور در راستای ارتقای امنیت اجتماعی، نشست‌هایی به منظور بررسی مسائل مربوطه تشکیل دهند.

گلستانی‌فرد تصریح کرد: باید برای مدیریت، کنترل و پیشگیری از تبدیل شدن موضوعاتی که سبب سلب آسایش و امنیت مردم می‌شود برنامه‌ریزی و تلاش کنیم زیرا دشمن از هر ابزاری برای ناامید کردن مردم به انقلاب و نظام  استفاده می‌کند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی در استان مغفول نمانده بلکه بعضا هماهنگی دستگاه‌ها در انعکاس مسائل سبب بروز اشکالاتی در این زمینه شده است.

فرشته اسدزاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف در استان تلاش‌های زیادی در امور اجتماعی و فرهنگی داشته‌اند، گفت: این در حالی است که تاکنون نقطه‌ای به عنوان راس هرم برای بررسی و ارزیابی این تلاش‌ها و اولویت‌بندی مسائل مربوطه وجود نداشته است.

وی گفت: در کارگروه اجتماعی استان طرح تحول اجتماعی مطرح شد که در راستای آن موظف به اجرای هفت برنامه از جمله مبارزه با مواد مخدر، مسئله ادیان و مذاهب ، تحکیم بنیان خانواده و ارتقای امنیت اجتماعی بودیم.

انتهای پیام/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول