اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی خبر داد

کشف بیش از 14 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی از کشف 14 تن و 178 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون در استان خبر داد.

کشف بیش از 14 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌محمد گلستانی‌فرد صبح امروز در پنجمین جلسه کمیته حقوقی و قضایی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: از این میزان 13 تن و 342 کیلوگرم تریاک و 77 کیلو و 620 گرم انواع مشتقات هروئین بوده است.

وی به دستگیری 4 هزار و 110 نفر متهم در این ارتباط اشاره کرد و گفت: از این تعداد 550 نفر توزیع کننده مواد مخدر بوده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی به توقیف 545 مورد انواع خودرو در این مدت اشاره کرد و افزود: همچنین 3 هزار و 488 فقره پرونده از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده است.

گلستانی‌فرد ادامه داد: همچنین 74 باند تهیه و توزیع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان متلاشی شده است.

*مواد مخدر منشأ بسیاری از جرائم است

وی منشأ بسیاری از جرائم، تخلفات و مفاسد اخلاقی در سطح جامعه را پدیده مواد مخدر دانست و افزود: باید تلاش کنیم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای مقابله با پدیده مواد مخدر استفاده کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه پدیده ورود و توزیع مواد مخدر در کشور برنامه‌ریزی شده و با اهداف خاص سیاسی صورت می‌گیرد، گفت: مقابله با این پدیده خانمانسوز تعامل دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

گلستانی‌فرد افزود: پدیده مواد مخدر با تمام ویژگی‌ها و مسائل به عنوان خطری جدی از سوی دشمنان برای منحرف کردن جوانان از اهداف انقلاب و فعالیت‌های علمی است و باید بیش از گذشته در این زمینه تلاش کنیم.

*دستگاه قضایی و نیروی انتظامی ارکان اصلی مبارزه با مواد مخدر

وی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی را دو رکن اصلی مقابله با مواد مخدر برشمرد و گفت: برخورد و مقابله این دو دستگاه با پدیده مواد مخدر تاثیر بسزایی در بازدارندگی و جلوگیری از ورود این پدیده در سطح جامعه دارد.

این مسئول بر برخورد قاطع نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر تاکید کرد.

همچنین در ادامه این جلسه که مدیران دادگستری و دادستان‌های عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان در آن حضور داشتند؛ در مورد مرکز درمان و نگهداری معتادان ماده 16، بازدید از ایست و بازرسی، اعدام‌ها و تاثیر آن بر کاهش مصرف مواد مخدر بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول