اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف گیلان:

راه امام حسین (ع) ایستادگی در مقابل استکبار است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: راه امام حسین (ع) ایستادگی در مقابل طاغوت و استکبار است.

راه امام حسین (ع) ایستادگی در مقابل استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر حجت‌الاسلام ولی عادلی در سالگرد عروج ملکوتی ابوالشهدا جنیدی پدر چهار شهید دفاع مقدس در مسجد شهدای این شهرستان با برشمردن کرامات ماه محرم اظهار کرد: در طول زندگی انسان یک راه صحیح وجود دارد که راه نجات است و آن راه انبیا و اولیا و راه امام حسین (ع) است. 

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از تمام زندگی خود برای اسلام و دین و پیامبر هزینه کرد، افزود: راه حسین (ع) شکست‌ناپذیر است و در مجلس یزید زینب (س) جمله‌ای فرمود که «تو گمان می‌بری پیروز شدی به والله اینگونه نیست زیرا تو نمی‌توانی هرگز یاد امام حسین را از دل‌های شیعیان پاک کنی».

این مسئول، سه عامل را محور قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و گفت: مهم‌ترین عامل احیای امر به معروف و نهی از منکر که از نماز خواندن، روزه گرفتن و عبادات با اهمیت‌تر است، بود زیرا اگر غیر از این بود امام حسین (ع) در مدینه می‌ماند و عبادت می‌کرد و نماز جماعت می‌خواند.

وی برنامه‌ها و تلاش دشمن را پاک کردن نام حسین (ع) از یاد مسلمانان ذکر کرد و افزود: دشمن به دنبال این است که نام حسین را از سر زبان‌های ما پاک کند و اهداف آن کمرنگ شود زیرا راه حسین رهایی و مقاومت در برابر دشمن و ایستادن در مقابل طاغوت حتی به قیمت تمام زندگی و مال انسان است.

عادلی راه امام حسین (ع) را تنها راه نجات خواند و تصریح کرد: راه امام حسین (ع) است که مرحوم جنیدی‌ها را پرورش می‌دهد.

وی اضافه کرد: کدام مکتب می‌تواند مانند مرحوم جنیدی را پرورش دهد که چهار فرزند خود را در راه اسلام و دین دهد و خودش نیز در صحنه حاضر باشد و تبدیل به الگو و اسوه شود، این مکتب امام حسین (ع) است، راه امام حسین راه معامله با خداست و باید این را یاد بگیریم تا تمام کارهایمان مانند خانواده جنیدی برای خدا باشد.

مدیر کل اوقاف گیلان به کشتار مردم غزه اشاره کرد و یادآور شد: صهیونیسم‌ها هشت روز زن، کودک و مردم بی‌دفاع غزه را کشتند، این عمل کجا در مکتب امام حسین (ع) جای دارد.

وی با اشاره به سختی‌ها و تحمل خاندان امام حسین در برابر دشمن و الگو دانستن این مسئله در زمان کنونی در برابر تحریم‌ها متذکر شد: خاندان امام حسین اسیری و گرسنگی را تحمل کردند و در گرسنگی مردند اما از دشمن خود نان نگرفتند و اینها باید الگوی ما در اقتصاد مقاومتی باشد.

عادلی خودکفایی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی را نشانه پایداری مردم در سخت‌ترین دوران و مقابله با تحریم‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در آن زمان نمی‌توانستیم حتی سیم خاردار تهیه کنیم اما اکنون موشک با برد 2 هزار کیلومتر می‌سازیم و ایران به کشوری قدرتمند تبدیل شده است.

وی با مقایسه وضعیت جنگی ایران در دهه 60 با شرایط کنونی و طرح برخی از جریان‌های داخلی در همنوایی با دشمن، متذکر شد: در هشت سال جنگ در موضع ضعف بودیم اما تسلیم دشمن نشدیم و امروز دست‌هایی در کار است که می‌خواهند ته دل مردم را خالی کنند و جریانی می‌خواهد برای انتخابات سال آینده برنامه‌ریزی کند و با این اقدام‌ها فضا را به نفع خودشان تغییر دهند، می‌خواهند به مردم بگویند که اگر با آمریکا رابطه برقرار کنیم تحریم‌ها برطرف می‌شود و از این شگرد استفاده می‌کنند اما این مردم امام حسین را دارند و امام حسین (ع) می‌گوید راه نجات، ایستادن در برابر طاغوت و استکبار است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول