اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدای لالایی رباب برای علی‌اصغرش به گوش می‌رسد

همنوایی شیرخوارگان جیرفت با علی‌اصغر امام حسین(ع)

خبرگزاری فارس: به همت هیئت عاشقان ثارالله شهرستان جیرفت شیرخوارگان حسینی این شهر با حضرت علی اصغر(ع) همنوا شدند.

همنوایی شیرخوارگان جیرفت با علی‌اصغر امام حسین(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ماه محرم رسیده است و صدای لالایی رباب برای علی‌اصغرش به گوش می‌رسد، باور نداری، خوب گوش کن! لالایی رباب در گوشه و کنار شهر پیچیده است، چرا که مادران همراه با حضرت رباب(س) سوگوار طفل شیرخواره او هستند.

هر سال محرم که از راه می‌رسد، یاد و نام حضرت علی‌اصغر(ع) شیرخواره شش ماهه اباعبدالله‌ الحسین(ع) جلوه‌ای نو به خود می‌گیرد، مادران همراه با حضرت رباب(س) لباس عزا بر تن می‌کنند و با به آغوش گرفتن شیرخواران خود، در غم و اندوه مادر حضرت علی‌اصغر(ع) شریک می‌شوند، آری! صدای لالایی در گوشه و کنار شهرمان شنیده می‌شود، خوب گوش کن.

همایش شیرخوارگان به یاد کم سن‌ترین شهید روز عاشورا دردانه امام حسین(ع) علی اصغر(ع) به همت هیئت عاشقان ثارالله جیرفن در حسینه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.

بیشتر شرکت کنندگان در این آیین مادرانی بودند که نوزادان خود را به این مجلس آورده بودند تا به آن‌ها بیاموزند که از روزهای آغازین زندگی خود همیشه باید در مسیر زندگی حسینی باشند.

در این آیین حجت‌الاسلام حسینی خراسانی استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دو قشر زنان و کودکان در حادثه عاشورا نقش حساسی داشتند، اظهار داشت: نقش حضرت زینب(س) یک نقش حساس بود و خطبه ایشان در دروازه شهر کوفه طوفان و موجی در این شهر به پا کرد.

وی افزود: خطبه حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد پتکی بود که بر سر آن‌ها وارد شد و با یک جمله زیبای حضرت زینب(س) که فرمود «در صحنه کربلا به جز زیبایی ندیدم».

حسینی خراسانی بیان داشت: بیانات این بانوی بزرگوار دشمن را خرد کرد، امام حسین(ع) در راه دین شهید شد و این زیبا است و ایشان در شهر مدینه هم نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

وی تصریح کرد: این برای زنان ما درس است که زنان هم در پیاده کردن قوانین اسلامی و ایجاد حکومت اسلامی نقش دارند، همان‌طور که در انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس نقش داشتند و ما در این دوران ایثارگری‌های بسیاری از زنان جامعه خود دیدیم.

حسینی خراسانی با بیان اینکه دو نقل برای شهادت علی اصغر نقل شده است، خاطرنشان کرد: یکی اینکه وقتی امام حسین(ع) می‌خواست برای نبرد به میدان برود حضرت رقیه(س) نزد ایشان رفت و برای علی‌اصغر از امام درخواست آب کرد و امام حسین(ع) هم علی اصغر را به میدان آورد و درخواست آب برای او کرد که دشمن این نوزاد را به شهادت رساند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: در نقل دوم آمده است، وقتی امام حسین(ع) علی اصغر را در آغوش گرفت دید که رنگ او زرد و چشمهایش گود افتاده است و خواست که کودک را ببوسد که دشمن با تیری او را به شهادت رساند.

به گزارش فارس همایش شیرخوارگان حسینی با برنامه‌های عزاداری مختلفی از جمله مداحی و مرثیه سرایی همراه بود.

انتهای پیام/80002/ی/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول