اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

میرباقری:

زمان حقانیت امام حسین (ع) را اثبات کرد

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: امروز پس از 1400 سال خون امام حسین (ع) با حقانیت خود در تاریخ ماندگار شد و زمان جایگاه حضرت سیدالشهدا (ع) را تثبیت کرد.

زمان حقانیت امام حسین (ع) را اثبات کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در جمع زائران و عزاداران حسینی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با اشاره به حدیث امام صادق(ع) مبنی بر اینکه عقل و جهل هر کدام 75 لشکر دارند اظهار کرد: اگر انسان لشکر عقل و جهل را بشناسد، راه هدایت را پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عقل و جهل بر اساس فرمان خدا ادبار یا اقبال می‌کند، تصریح کرد: عقل از فرمان خداوند پیروی کرده و به سعادت می‌رسد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه عقل در برابر خداوند خاضع است، تصریح کرد: جهل در برابر خداوند کبر می‌ورزد و خود را از سعادت به دور می‌کند.

میرباقری در خصوص اینکه چرا انسان‌ها از عالم ارواح به عالم دنیا فرستاده شدند، اظهار کرد: اگر انسان در عالم ارواح می‌ماند مغرور می‌شد و احتیاجی پیدا نمی‌کرد تا فقر خود را نسبت به خداوند دریابد.

وی با اشاره به اینکه عقل موجود نورانی است خاطر نشان کرد: هنگامی که عقل از خود اخلاص و بندگی نشان داد خدا هم عقل را بر تمام مخلوقات خود برتر قرار داد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اینکه عقل مرتبه‌ای از نورانیت نبی مکرم اسلام(ص) است، تصریح کرد: تمام عقول همچون پرتویی از وجود نورانی پیامبر اکرم(ص) تاثیر می‌گیرند.

میرباقری ادامه داد: جهل از ظلمت آفریده شده است و از خدای متعال روی برگرداند و اطاعت نکرد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به ظرفیت و جنبه افراد تصریح کرد: هنگامی که طلحه و زبیر به بصره رسیدند برای اینکه چه کسی امام جماعت مسجد باشد میان آنها درگیری پیش آمد اما وقتی حضرت علی(ع) بصره را از اصحاب جمل باز پس گرفت و نگاه حضرت به طلا و نقره‌های دارالحکومه افتاد، فرمود ای دنیا غیر من را فریب بده که این نشان می‌دهد هزاران طلا و سکه در نظر امام علی(ع) مانند هیچ بوده است.

*خیر وزیر عقل و شر وزیر جهل است

میرباقری با اشاره به اینکه عقل و ایمان، عدل، رضای خدا، شکر، توکل و تمام خوبی‌ها 75 لشکر عقل هستند که خداوند را با این خوبی‌ها بندگی می‌کند، تصریح کرد: نبی مکرم اسلام با این قوا عالم را به خداوند دعوت می‌کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به جنگ سختی که میان عقل و جهل وجود دارد، خاطر نشان کرد: تمام کارهای شیطان کف روی آب است و طبق وعده خداوند آنچه که می‌ماند، حقی است که با نبی اکرم(ص) وجود دارد.

* زمان حقانیت امام حسین(ع) را اثبات کرد 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به سخنان برخی افراد که به امام حسین(ع) می‌گفتند با کشته شدن تو کار حق هم تمام شده و همه چیز فراموش می‌شود، تصریح کرد: اکنون باید پرسید آیا پس از 1400 سال حقانیت امام حسین(ع) از بین رفت.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطر نشان کرد: عاشورا وسعت درگیری عقل و جهل است که عقل در امام حسین (ع) و جهل در دشمنان ایشان تجلی پیدا کرد.

انتهای پیام/78008/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول