اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خورشید بر نیزه- 52

مؤمنی: شهدا به امام حسین(ع) تأسی کردند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه میامی گفت: شهدا و پاسداران در زمان جنگ به امام حسین(ع) و یاران با وفایش تأسی و از دین اسلام حراست کردند.

مؤمنی: شهدا به امام حسین(ع) تأسی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حجت‌الاسلام حسن مؤمنی صبح امروز در یادواره شهدای پاسدار میامی که در حسینیه ثارالله سپاه این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: به گواهی تاریخ، یکی از مهم‏ترین و تاثیرگذارترین وقایع تاریخ اسلام، عاشوراست و در این واقعه، تمام کفر برابر تمام حق ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: واقعه عاشورا با گذشت قرن‌ها از آن، واقعیت نابی بوده که تمام ارزش‌های اسلامی و انقلابی در آن متجلی است.

مدیر حوزه علمیه میامی تصریح کرد: در انقلاب اسلامی که پرتویی از عاشوراست، مردم مسلمان و آزاده برابر حکومت جور ایستادند و به حریت واقعی دست یافتند.

مومنی بیان داشت: پاسداران انقلاب اسلامی نیز با الگو گرفتن از امام حسین(ع)، حراست از دین اسلام و انقلاب اسلامی ایران را وظیفه خود دانستند و حتی جان خود را در این راه فدا کردند.

مدیر حوزه علمیه میامی بیان داشت: شهدای پاسدار در مکتب امام حسین(ع) درس آزادگی و سرافرازی آموختند و شعار «هیهات من الذله» را سرلوحه کار خود قرار دادند.

در ادامه یک کارشناس مذهبی در جمع بسیجیان و پاسداران گفت: بسیجیان با پیروی از ولی‏‌فقیه، ادامه‏دهنده راه شهدا هستند.

حجت‌الاسلام حسین وکیل‌پور اظهار داشت: بسیجیان با الگو گرفتن از حضرت ابوالفضل(ع) که تابع محض ولی زمان خویش بود، دنباله‌روی سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری هستند.

وی افزود: وقایع کربلا و هجرت امام حسین(ع) به نینوا، درس بزرگی برای بسیجیان در مقابله با ظلم و جور است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خون اباعبدالله‌الحسین(ع) بود که نهال نوپای اسلام را زنده نگه داشت و اکنون با گذشت 14 قرن از واقعه عاشورا، اسلام بدون هیچ تحریفی در اختیار ماست.

وکیل‌پور بیان داشت: با توجه به این مسائل باید جایگاه و اهمیت قیام عاشورا را به جوانان بهتر و بیشتر بشناسیم تا ضمن آشنایی با جنبه‌های مختلف این حادثه، همواره آن را الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش فارس؛ قرائت زیارت عاشورا، مداحی و پخش نماهنگ سخنان مقام معظم رهبری در مورد پاسداران از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/74007/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول