اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه دوم محرم

6 شهر خوزستان میزبان ضریح جدید امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان از ورود ضریح جدید بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به این استان خبر داد و گفت: همزمان با دهه دوم محرم 6 شهر خوزستان میزبان این ضریح نورانی خواهند بود.

6 شهر خوزستان میزبان ضریح جدید امام حسین (ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: انتهای دهه دوم محرم مردم خوزستان میزبان ضریح جدید امام حسین خواهند بود.

وی افزود: ضریح جدید حرم نورانی حضرت امام حسین (ع) در قم ساخته شده است و قرار است برای نصب و تعویض ضریح قدیمی به کربلا فرستاده شود.

جعفری با تسلیت فرا رسیدن عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: ضریح مبارک و مطهر امام حسین (ع) پس از عبور از استان‌های تهران، مرکزی ایلام و لرستان وارد استان خوزستان خواهد شد و پس از آن از مرز شلمچه واقع در خرمشهر به کربلای معلی منتقل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ضریح مطهر از شهر اندیمشک وارد استان خوزستان می‌شود، اضافه کرد: حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و جمعی از مسئولان استانی برای استقبال از ضریح جدید بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به منطقه دوکوهه می‌روند.

جعفری در ادامه به مسیر حرکت ضریح مطهر در استان اشاره کرد و گفت: شهرهای اندیمشک، دزفول، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر 6 شهری هستند که میزبان ضریح جدید بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان مدت توقف ضریح در استان را یک هفته اعلام کرد و افزود: این زمان، بیش از حضور ضریح در سایر استان‌های استقبال کننده است.

این روحانی اهوازی با بیان اینکه برنامه‌های متفاوتی در راستای استفاده حداکثری از این رویداد معنوی پیش بینی شده است تصریح کرد: هر شهر خوزستان یک شب میزبان ضریح نورانی حرم باصفای حضرت سیدالشهدا (ع) است.

وی برگزاری مراسم عزای حسینی، قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعای روح بخش کمیل، دعای ندبه و برپایی نماز جماعت در کنار ضریح مطهر را از جمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در روزهای میزبانی ضریح مطهر پیش بینی شده است.

جعفری اضافه کرد: فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های میزبان ضریح شریف دردانه حضرت زهرا (س) می‌بایست فضای فرهنگی و تبلیغاتی مناسب را برای حضور پرشور مردم به وجود آورند و صدا و سیمای استان نیز وظیفه اطلاع رسانی برنامه‌های معنوی روزهای یاد شده را بر عهده دارد.

انتهای پیام/2247/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول