اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

خلوص امام حسین(ع) رمز جاویدان شدن کربلاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: بسیاری از حوادث بزرگ تاریخی در مرور زمان دچار کم رنگی می‌شوند، اما خلوص امام حسین(ع) و یارانشان عظمت عاشورا را همچنان حفظ کرده است و به طور حتم این بزرگی هیچ گاه از بین نمی‌رود.

خلوص امام حسین(ع) رمز جاویدان شدن کربلاست

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: قدم گذاشتن در راه خدا تنها دلیلی ماندگاری بزرگی قیام امام حسین(ع) است، چرا که به قول یکی از مورخان غربی، غیر از این مورد تمام حوادث اتفاق افتاده در طول تاریخ، با گذشت زمان رنگ‌باخته است.

وی بیان کرد: یکی از اسرار الهی در این است که وقتی یک شخص در راه خدا قدم برمی‌دارد، خداوند اثر آن راه را ابدی می‌کند.

امام جمعه اصفهان اشاره‌ای به کشتار وحشیانه صهیونیست‌ها نسبت به مردم بی‌دفاع غزه کرد و گفت: طبق نص صریح قران، یهودیان و نصارا دشمنان مسلمانان هستند و افرادی که فکر می‌کنند زمانی یهودیان دست از اقدامات کینه‌توزی خود برمی‌دارند حماقت را پیشه خود کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دست سران عرب امروز در دست صهیونیست‌هاست، تاکید کرد: مقاومت مردم غزه نشان‌دهنده این است که حتی یک گروه اندک نیز می‌تواند با ایمان راسخ جوابگوی یک گروه بزرگ ستمگر باشد. حمایت از مردم غزه، افتخار بزرگی برای ایرانیان است.

امام جمعه اصفهان در مورد تشکیل بسیج توسط بنیان‌گذار انقلاب اسلامی گفت: نباید این‌طور باشد که تعریف از بسیج در حد یک حرف بسنده شود، بلکه باید فرزندانمان را راهی مراکز بسیج کنیم. بسیج مصداق کامل آموزش و پرورش است که در این مقوله مربیان و والدین باید با یکدیگر قدم بردارند.

طباطبایی نژاد ادامه داد: پدر و مادرها بدانند فرزندانشان با ورود به بسیج از بسیاری انحرافات نجات پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به حلقه صالحین که با ابتکار رهبر معظم انقلاب شکل‌گرفته است، تاکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که جوانان امروز قوی‌تر از جوانان ابتدای انقلاب باشند.

امام جمعه اصفهان مقام اسرا و مفقودین را نیز پاسداشت و سخنانی در مورد عظمت حضرت ابوالفضل(ع) ایراد کرد.

پایان پیام/2301/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول