اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مسابقه عکاسی و فیلم‌ کاروان سفینةالنجاه صورت می‌گیرد

ثبت شور حسینی در انتقال ضریح امام حسین (ع) از ایران تا کربلای معلی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامی قم با اعلام فراخوان مسابقه عکس و فیلم کاروان سفینة‌النجاه از ثبت شور حسینی در حاشیه بدرقه این کاروان تا کربلای معلی خبر داد.

ثبت شور حسینی در انتقال ضریح امام حسین (ع) از ایران تا کربلای معلی

سید رسول موسوی‌نژادیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وداع و بدرقه مردم با ضریح امام حسین (ع) اظهار کرد: در این زمان حاشیه‌های زیبا و جذابی رخ می‌دهد که ثبت این لحظات توسط دوربین‌ها ماندگار می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه دوربین‌های صدا و سیما به صورت فنی به ثبت تصاویر بدرقه ضریح مطهر امام حسین (ع) می‌پردازند ولی ممکن است برخی حاشیه‌ها از نگاه دوربین‌های صدا و سیما دور بماند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: برای ثبت این لحظات با همکاری انجمن عکاسان استان قم، هیئت امنای ساخت ضریح امام حسین (ع) برای ثبت شور حسینی در بدرقه این ضریح مطهر نسبت به فراخوان مسابقه عکاسی و فیلم‌سازی سفینة‌النجاه در دو بخش حرفه‌ای و آماتور اقدام کرد.

وی با بیان اینکه حضور برای همه در این مسابقه آزاد است تصریح کرد: اتباع دیگر کشورهای جهان که در ایران هستند نیز می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

موسوی‌نژادیان ادامه داد: با توجه به اینکه انتقال ضریح جدید حرم مطهر حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) از ایران اسلامی به سمت کربلای معلی از مسیر استان‌های قم، تهران، مرکزی، لرستان و خوزستان صورت خواهد گرفت فراخوان مسابقه سفینة‌النجاه به دیگر استان‌ها ارسال شده است.

وی با بیان اینکه بومی بودن لازمه شرکت در این مسابقه مطرح نیست تصریح کرد: همه علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند کاروان حمل ضریح امام حسین (ع) را در استان‌های یاد شده همراهی و لحظات زیبایی را ثبت و به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به برنامه حرکت این کاروان اشاره و ابراز کرد: بعد از ظهر روز عاشورا این ضریح توسط مردم قم بدرقه شده و روز یازدهم محرم به سمت تهران حرکت می‌کند.

وی اضافه کرد: ضریح مطهر امام حسین (ع) پس از توقفی کوتاه در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در مصلای تهران مستقر می‌شود.

موسوی‌نژادیان ادامه داد: روز چهاردهم ماه محرم همراه با مراسم سوگواری از طریق جاده ساوه به استان مرکزی و سپس بر اساس برنامه اعلام شده کاروان به سمت استان‌های لرستان، خوزستان و...تا کربلای معلی حرکت خواهد کرد.

وی از حضور کارشناسان و هنرمندان مممتاز در این مسابقه به عنوان داور خبر داد و گفت: پس از اتمام داوری به برگزیدگان بخش‌های گوناگون این مسابقه جوایز ارزنده‌ای اهدا خواهد شد.

موسوی‌نژادیان با تاکید بر اینکه جوایز این مسابقه معنوی به صورت معنوی خواهد بود تصریح کرد: در این مسابقه 20 جایزه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و 20 جایزه معنوی به همراه تندیس ضریح مطهر ابا‌عبدالله الحسین(ع) به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی بیان اینکه دبیرخانه این مسابقه در انجمن عکاسان استان قم دایر است ابراز کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا 30 آذر ماه سال جاری به دبیرخانه مسابقه به آدرس خیابان 19 دی (باجک)، نبش کوچه 7، پلاک 229، طبقه فوقانی ارسال کرده و یا حضوری تحویل دهند.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: برای اطلاع دقیق از شرایط و مقررات این مسابقه علاقمندان می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به نشانی ershadqom.ir مراجعه کرده یا با شماره تلفن 7706625 -0251 تماس بگیرند.

انتهای پیام/78005/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول