اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت اصفهان:

قیام امام حسین(ع) الگوی تمام حرکت‌های اسلامی در طول تاریخ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت اصفهان گفت: قیام امام حسین (ع) الگوی تمام حرکت‌های اسلامی طول تاریخ است و پیروزی امروز مردم غزه نمونه‌ای از پیروزی خون بر شمشیر است که در کربلا اتفاق افتاد.

قیام امام حسین(ع) الگوی تمام حرکت‌های اسلامی در طول تاریخ است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام اصفهان اظهار کرد: دشمن در برخورد با نظام جمهوری اسلامی سعی کرده لباس حق بر عملکرد باطل خود بپوشاند اما گذشت زمان باعث شد تا پوشش ظاهری از چهره منافق دشمنان کنار رود.

وی با بیان اینکه تمام بیداری‌های جهان اسلام را مدیون امام حسین(ع) هستیم، تصریح کرد: قیام امام حسین(ع) محدود به مکان و زمان خودشان نبود بلکه تا ابد هرگاه مردم مظلوم و مستضعف دنیا به آن بنگرند وظیفه خود را در برابر ظالمان زمانه تشخیص داده و عزت را به جای ذلت برمی‌گزینند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه شرکت در جلسات عزاداری امام حسین(ع) در واقع تجدید عهد با امام خویش است، تاکید کرد: چنین فردی با حضور در جلسات عزاداری در واقع قصد دارد با امام حسین(ع) پیمان ببندد که در راه اهداف ایشان قدم بردارد و با دشمنان و یزیدیان زمان خود جهاد کند.

وی اضافه کرد: این مبارزه حق و باطل در تمام طول تاریخ وجود داشته است و بقاء کربلا و عاشورا نیز در همین نکته نهفته است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به اینکه قبل و بعد از واقعه کربلا قیام‌های بسیاری به وقوع پیوسته است که گاه تعداد افراد شهید آن بیش از واقعه کربلا بوده است، اظهار کرد: قیام کربلا از چندین جهت استثنایی و از دیگر قیام‌ها متمایز بود.

وی ادامه داد: در این قیام رهبری آسمانی و حجت الهی وجود داشت، کسی که اراده او خواست خدا و اطاعت از وی و حفظ جان وی به فرمان الهی واجب بود که این مسئله در بسیاری از قیام‌های دیگر مشاهده نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان درباره دیگر تفاوت های این قیام تاکید کرد: افرادی که در حماسه کربلا در کنار امام حسین(ع) حضور داشتند به وظایف خود آگاه بودند، به خدا و قیامت ایمان داشتند و در دین خود راسخ بودند، که چنین بصیرتی در قیام‌های دیگر دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی این قیام به نسل‌های بعد و افرادی که در این واقعه حضور نداشتند و یا به دنیا نیامده بودند سومین تفاوت این قیام با جنگ‌های دیگر است که آن را الگویی جهانی و ماندگار ساخته است.

آیت‌الله مهدوی با بیان اینکه بهانه‌ای به نام هولوکاست دروغ صهیونیست‌ها برای موجه جلوه‌دادن اشغال فلسطین است، گفت: تبدیل کشتاری محدود به واقعه‌ای چند میلیونی نتیجه هم‌فکری متفکران صهیونیست‌ برای توجیه اشغال فلسطین است و برای اینکه کسی واقعیت‌ این مسئله را پیگیری نکند تفحص در این زمینه را نیز ممنوع کرده‌اند.

وی ادامه داد: آنها با این گونه مظلوم‌نمایی‌های دروغین قصد دارند برای خود حقی ناموجه قائل شوند اما ملتها باید هوشیار باشند تا با سکوت و سخن خود با این گروه همراهی نکنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه با وجود گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی چشم مردم ستمدیده دنیا به ایران اسلامی دوخته شده است، گفت: اکنون در حالیکه بسیاری از کشورها از نظر زبانی به مردم غزه نزدیک‌ترند ایران تنها حامی آنها شده است و این تفاوت از آنجا ناشی می‌شود که این کشورها تنها نام اسلام را یدک می‌کشند و راه ولایی امام حسین(ع) را به عنوان الگو در اختیار ندارند.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) شیعیان خود را به گونه‌ای پرورش می‌دهند که هیچ ارتباطی با دشمنان نداشته باشند، تاکید کرد: اهل‌بیت(ع) به زنده نگه‌داشتن قیام کربلا سفارش بسیار کرده‌اند چرا که این موضوع کمکی برای خود ملتهاست تا حکومت‌های طاغوتی را براندازند و این همان چیزی است که دشمنان از آن بسیار می‌ترسند.

انتهای پیام/63001/خ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول