اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

«غزه» بر اظهارات فرماندهان نظامی ایران مهر تأیید زد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: شکست رژیم صهیونیستی در غزه بر اظهارات فرماندهان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی مبنی بر حذف اسرائیل از نقشه جهان در صورت کوچک‌ترین تعرض به ایران مهر تأیید زد.

«غزه» بر اظهارات فرماندهان نظامی ایران مهر تأیید زد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: تهاجم همه‌جانبه ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌‌ای کوچک و کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان و حتی نوزادان نشان‌دهنده ماهیت وحشیانه این رژیم غاصب است.

وی جنگ غزه و بالا رفتن دست‌های رژیم صهیونیستی پس از هشت روز مقاومت مردم غزه را دربردارنده چند دستاورد مهم دانست و گفت: قیام و تظاهرات مسلمانان و حتی غیرمسلمانان در اقصی نقاط جهان به خصوص آمریکا نشان‌دهنده این است که همه ملت‌ها به ماهیت متجاوز و غیرانسانی اسرائیل و حامیانش پی برده‌اند.

امام جمعه کاشان از مقاومت و پایداری بی‌نظیر ساکنان غزه به عنوان نتیجه مثبت دیگر این جنگ نام برد و گفت: این پیروزی در حالی بود که نخست ‌وزیر اسرائیل در روزهای نخست عملیات از پیروزی آسان این رژیم غاصب خبر می‌داد اما چنان که مشاهده شد در ادامه با دستپاچگی از آمریکایی طلب یاری کرد که او هم با درماندگی از مصر برای برقراری آتش‌بس کمک خواست.

نمازی آشکار شدن اقتدار دفاعی رزمندگان فلسطین را دستاورد دیگری از جنگ هشت روزه قلمداد کرد و گفت: اصابت صدها موشک حماس با بردهای متفاوت در قلمرو جعلی رژیم صهیونیستی موجب شده بود نقطه‌ای از اسرائیل از این موشک‌ها مصون نماند تا جایی که تعدادی از سران اسرائیل نیز از ترس در زیر زمین‌ها پنهان شده بودند.

وی با بیان اینکه جنگ غزه قدرت دفاعی جمهوری اسلامی را بار دیگر به اثبات رسانید به تبیین آخرین دستاورد مهم این جنگ پرداخت و گفت: سابقه نداشتن چنین مقاومتی در 60 سال گذشته نشان‌دهنده حضور مثبت جمهوری اسلامی در حمایت مردم بی‌دفاع غزه است و این جنگ به نوعی بر اظهارات فرماندهان ارتش و سپاه جمهوری اسلامی مبنی بر حذف رژیم صهیونیستی از نقشه جهان در صورت کوچکترین تعرض به خاک ایران اسلامی مهر تأیید زد.

خطیب نماز جمعه کاشان متذکر شد: پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه و موفقیت حماس و رزمندگان فلسطین‌ در جنگ‌ 22 روزه و مقاومت هشت روزه غزه همگی از آثار و دستاوردهای نهضت کربلا است.

نمازی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نشست تهران با حضور نمایندگان احزاب، طوایف، اقلیت‌های مذهبی و دولت سوریه اشاره و از آن به عنوان ابتکار حکیمانه جمهوری اسلامی یاد کرد.

وی تصریح کرد: این اقدام نشانه حضور فعالانه و داشتن ابتکار عمل سیاسی جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی است.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با تمام توطئه‌های استکبار و وابستگان آنان در منطقه هنوز آرزوی صهیونیست‌ها مبنی بر سرنگونی جبهه مقاومت محقق نشده است ابراز داشت: ترور، تظاهرات خیابانی، کشتار مردم و برگزاری نشست‌های متعدد علیه سوریه هیچ‌کدام نتوانسته پایداری ملت سوریه را در دفاع از دولت بشار اسد متزلزل کند.

وی همچنین به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مسئله سوریه در دیدار با کارگزاران حج اشاره کرد و از توقف تزریق سلاح از سوی جبهه استکبار به سوریه، غیر طبیعی بودن افزایش اختلافات شیعه و سنی در سوریه و شناسایی و حل منشأ برخی رفتارهای غلط در این زمینه به عنوان برخی از این رهنمودها نام برد.

نمازی با اشاره به ردپای امیر قطر در ترور یکی از فرماندهان حماس، آن را یک رسوایی دیگر نامید و گفت: این فرمانده حماس در خودرویی ترور شد که امیر قطر آن را به وی هدیه کرده بود و در آن ردیابی توسط صهیونیست‌ها جاسازی شده بود که محل حرکت آن را به خوبی نشان می‌داد و در نتیجه ترورش را بسیار آسان کرده بود.

وی افزود: امیر قطر قبل از دیدار با سران حماس به طور محرمانه با شیمون پرز و نتانیاهو ملاقات کرده و نتایج مذاکرات با مقامات رژیم صهیونیستی را به سران حماس اعلام کرده بود که قطع رابطه و همکاری با جمهوری اسلامی یکی از این خواسته‌ها بود.

نمازی همچنین با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از بسیجیان سراسر کشور، به ذکر برخی از فرازهای بیانات ایشان در مورد اهمیت، نقش و جایگاه بسیج در کشور و دنیای اسلام پرداخت.

انتهای پیام/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول