اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

تکنولوژی آمریکا در جنگ غزه تحقیر شد

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تکنولوژی آمریکا در جنگ هشت روزه رژیم صهیونیستی در غزه تحقیر شده و ماهیت‌اش را از دست داد.

تکنولوژی آمریکا در جنگ غزه تحقیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل به نقشه جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در خاورمیانه برای ساختن خاورمیانه جدید اشاره کرد و اظهار داشت: در این نقشه استکبار بسیار دوست داشت که حماس را نابود کند، سوریه را به دست بگیرد، ایران را تضعیف کرده و قدرت حزب‌الله را بشکند تا بتواند خاورمیانه جدید را راه‌اندازی کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها با شکستن محور مقاومت در صدد به قدرت رساندن دست نشانده‌های خود در منطقه بودند و ما در این جنگ هشت روزه مشاهده کردیم که غیر از محور مقاومت از هیچ نقطه‌ای صدایی بلند نشد چرا که کشورهای عربی مرتجع را مزدور و اجیر خود کرده‌اند.

امام جمعه اردبیل به خوش‌ رقصی‌های عرب‌ها و اتحادیه عربی اشاره کرد و یادآور شد: آنها در این جنگ نابرابر نقشه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را اجرا کردند و از فرزند نامشروع آمریکا در خاورمیانه دفاع کرده و سعی کردند تا تهدیدات را به هر نحو ممکن از دامن رژیم صهیونیستی دور کنند.

عاملی به برگزاری مانور مشترک یک ماه پیش آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت: این مانور در حقیقت حفظ آمادگی برای حمله به حماس بود که تلاش شد این سناریو اجرا شود اما آنها از یک چیز غفلت کرده‌ بودند و آن قدرت مقاومت و حماس بود که مایه بدنامی دستگاه‌های اطلاعاتی و سرویس‌های جاسوسی استکبار شد.

وی تاکید کرد: مردم مسلمان غزه و فلسطین نیز که تنها زبان گفت‌و گو با رژیم صهیونیستی را زبان زور می‌دانستند با قدرت تمام در میدان حاضر شدند و رژیمی که با پای خود وارد مهلکه شده بود و سحر و جادویش دامن وی را گرفته بود مفتضحانه به تسلیم واداشتند.

قدرت مردمی هیمنه رژیم صهیونیستی را شکسته است

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه تنها قدرت مردم توانست رژیم صهیونیستی را به شکست و تسلیم وادار کند، بیان داشت: شش کشور عربی که در جنگ با اسرائیل تسلیم شده و مقاومت‌شان را از دست داده بودند این بار مشاهده کردند که چگونه این رژیم جعلی در برابر مردم بی‌دفاع غزه مستاصل ماند چرا که اراده مردم و روح حماسی و عاشورایی اهالی غزه به همه نشان داد که پیروزی با توپ و تانک نیست بلکه با اراده و ایمان قوی است.

عاملی به دخالت لابی صهیونیسم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و صحنه‌گردانی‌های مختلف این کشور اشاره کرد و افزود: در جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی با اعراب جمال عبدالناصر به ناتوانی و شکست‌اش معترف شد چرا که نیروی مردمی همراه آنها نبود که بتوانند بر ارتش اهریمنی غلبه کنند.

وی تصریح کرد: امام بزرگوار این قدرت معنوی ملت را کشف کرد و با تشکیل بسیج به همه نشان داد که نیروی مردمی و قدرت آنها مهار نشدنی است.

خطیب جمعه اردبیل با یادآوری اینکه حضور با نشاط بسیج عامل یاس مطلق دشمنان است، ادامه داد: بسیج در حقیقت تجلی اراده و باور مردم است و این فرهنگ بسیجی امروز در فرا‌مرزها به قدرت حزب‌الله و حماس در فلسطین و سوریه منجر شده و در حقیقت حضور آنها را نشانه‌ای از فرهنگ بسیجی می‌دانیم.

عاملی ابراز داشت: امروز عوامل بیش از 30 کشور دنیا در سوریه ترور و اقدام نظامی می‌کنند که در مقابل این نیروی شیطانی حزب‌الله و جیش‌الشعب ایستادگی کرده و اجازه نمی‌دهد آنها بر اراده ملی فایق آیند.

بسیج معادلات مادی دنیا را به هم زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عنوان کرد: ما باید قدر مجموعه ارزشمند بسیج را بدانیم چرا که شکل‌گیری این نیرو معادلات دشمن را به هم ریخته و در حقیقت فکر عاشورایی و اصالت کربلایی را در جامعه اسلامی نهادینه کرده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری گفت: خود دشمن اعتراف می‌کند که غزه به پایگاه بسیجی تبدیل شده است که از آن انسان‌های حر، آزاده و ایثارگر به پا می‌خیزند.

وی قوام، استمرار و دوام بسیج را مرهون حضور این نیرو در جنگ هشت ساله توصیف و اضافه کرد: یقین داشته باشیم که اگر جنگ هشت ساله نبود بسیج شکل نمی‌گرفت و اگر حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و فلسطین نبود شاهد شکل‌گیری حزب‌الله و حماسی نبودیم که امروز کابوس رژیم صهیونیستی شده است.

امام جمعه اردبیل اظهار داشت: این نیروی حماس با قدرت ایمانی خود سنگ انداختن را به موشک‌اندازی تبدیل کرده ست و در این تحول و تطور شاهد آن هستیم که نیروهای حماس که تا دیروز با سنگ و قلاب به سوی دشمن هجوم می‌بردند امروز با موشک قلب تل‌آویو را نشانه می‌گیرند.

عاملی خاطرنشان کرد: امروز با گذشت 14 قرن از حادثه عاشورا روح حماسی و ارزشی عاشورا در جامعه زنده و پا بر جا مانده است و شایسته است قدر این روح حماسی و رشادت‌طلبی را بدانیم.

ضعف رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آشکار شد

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه گفت: در این جنگ یک هفته‌ای تمام ضعف‌های رژیم صهیونیستی آشکار شد و آنهایی که ادعا داشتند این رژیم شکست‌ناپذیر است به خوبی مشاهده کردند که چگونه حماس با موشک‌هایش تل‌آویو را نشانه گرفت و امنیت این رژیم جعلی را به خطر انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: رژیمی که تا دیروز ادعا می‌کرد از نیل تا فرات و حتی تا سند می‌تواند لشکر‌کشی کند امروز جنگ را به داخل سرزمین خود کشانده است و به رغم حمایت تکنولوژی آمریکا این رژیم و آمریکا به واقع در این جنگ تحقیر شدند.

موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته‌ای تقویت شد

عاملی با برشمردن برخی از نتایج مقاومت مردم غزه در برابر رژیم صهیونیستی و این پیروزی غرور‌انگیز‌ بیان داشت: این جنگ نابرابر ذلت رژیم صهیونیستی را نشان داد به طوری که آنها در نهایت خواری شروط حماس را برای صلح پذیرفتند و بعد از 70 سال زندگی ننگین برای ایجاد صلح التماس کردند که این به برکت فرهنگ عاشورایی، روح حماسی و تفکر «هیهات من الذله» به دست آمد.

وی افزود: در این جنگ رهبریت جهانی آمریکا نیز زیر سئوال رفت و فکر تشکیل خاورمیانه جدید نیز با شکست روبرو شد به طوری که با مقاومت مردم غزه همه به بی‌نتیجه بودن تحریم‌های ایران پی برده  به تفکر خنده‌آور آمریکا خندیدند.

خطیب جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: رژیمی که ندانسته از کجا غزه با تجهیزات نظامی مجهز شده است چگونه می‌تواند ایران با این وسعت و عظمت را عرصه تاخت و تاز خود قرار دهد و یا بخواهد برای این کشور خط و نشان بکشد.

وی آغاز مهاجرت معکوس از سرزمین اشغالگر قدس را از دیگر نتایج جنگ جدید غزه اعلام کرد و ادامه داد: در این بین موضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات پیش‌روی 1+5 قوی‌تر شد و جایگاه اعراب مرتجع منطقه در دوگانگی رفتار در قبال سوریه و غزه زیر سئوال رفته و آنها ماهیت‌شان را فنا شده می‌بینند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این جنگ نشان داد که ماهیت شورای امنیت ماهیت حمایت از ابرقدرت‌های کثیفی است که فقط به نسل‌کشی بشریت فکر می‌کنند.

زنان ما زینبی‌وار در سوگواری‌ها حاضر شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در خطبه‌های اول نماز نیز به عمق فاجعه کربلا و گریه آسمانیان و زمینیان در عزای اشرف مخلوقات و سید‌الشهدا اشاره کرد و اظهار داشت: تمام قدسیان و کروبیان در یوم عاشورا برای حسین (ع) گریه می‌کنند و عرش الهی از این جنایت بشری به لرزه در‌آمده و همه در این عزای عظیم سوگوار هستند.

وی سرمایه دین اسلام را قرآن و پیامبر اعلام کرد و گفت: در کربلا هر دو سرمایه را ذبح کردند و به آیات قرآن به مانند تطهیر مودت پشت کرده و در کربلا تراث نبوت و امامت را لگدمال کردند.

امام جمعه اردبیل زمینه بسیاری از انحرافات را بعد از حادثه کربلا برشمرد و یادآور شد: وحدتی که بین پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت وی بود در طول تاریخ به این وحدت و همدلی ضربه زدند به طوری که خود نبی گرامی اسلام شاکی بی‌حرمتی به فاطمه، شکافتن سر علی (ع)، جگر پاره پاره امام حسن (ع) و سر ذبح شده امام حسین (ع) است.

عاملی اذعان داشت: ما نیز باید با عمل خود دوستدار حسین باشیم و نگذاریم مانند اهل کوفه اعمال و رفتارمان بر فرق حسین ضربه وارد کند.

وی از بانوان عزادار خواست با حرمت نگه داشتن و حفظ حجاب و عفاف رفتار زینب‌گونه داشته باشند چرا که آن حضرت خطاب‌اش به یزید بیانگر این معنا بود که چرا اجازه داده‌اند به زنان اهل بیت عصمت و طهارت بی‌حرمتی شده  عفاف و حجاب آنها خدشه‌دار شود که زنان کربلایی و زینبی ما نیز باید این حرمت‌ها را حفظ کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان در پایان خطبه‌های نماز برای بارش نزولات جوی در استان اردبیل و مناطق مختلف کشور دعا کرد تا خداوند به حرمت این ماه رحمت خود را نازل کند.

انتهای پیام/62001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول