اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیاهکل:

حمله به غزه سناریوی مفتضحانه آمریکا و صهیونیسم بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه سیاهکل گفت: حمله رژیم صهیونیستى به غزه بخشى از یک سناریوى مفتضحانه آمریکایى، صهیونیستی و عربى براى ایجاد تغییر توازن راهبرد در منطقه بود.

حمله به غزه سناریوی مفتضحانه آمریکا و صهیونیسم بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سیاهکل، حجت‌الاسلام محمد شیدایی امروز در نماز جمعه این شهر با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اظهار کرد: بصیرت و ژرف‏اندیشى‏، ولایت‌پذیری و عدالت از پیام‌های آشکار عاشورا است و باید در تمام صحنه‏هاى زندگى طبق شناخت و بینش حرکت کنیم و با یقین و اطمینان از حقانیت راه و روش و شناخت خودى و بیگانه گام برداریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیاهکل، ولایت را از مهم‏نرین اصول و احکام زیربنایى اسلام دانست که کلید پذیرش تمام طاعت‏ها و عبادت‏ها به‏شمار مى‏رود.

وی ابراز کرد: شناساندن رهبرى صالح به امت اسلام و رسوا کردن رهبران فاسد مهم‏ترین پیام نهفته در قیام‏هاى ائمه معصوم (ع) به‏ویژه قیام کربلاست.

امام جمعه سیاهکل در ادامه با تبریک فرارسیدن پنجم آذر روز بسیج مستضعفان به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، ‏تشکیل این نهاد در نظام جمهورى اسلامى ایران را پدیده‌ای منحصر به‌فرد خواند و گفت: بسیج  با کارکردهاى 33 ساله‏اى که داشته است، پدیده منحصر به‏فرد بوده و جزو مختصات انقلاب اسلامى و از ابتکارات امام راحل (ره) به شمار می‌رود و از ابتداى تشکیل در مسیر پشتیبانى از آرمان‌ها و شعارهاى انقلاب اسلامى قرار گرفته است.

وی، بسیج را فرهنگ و تفکرى ماندگار و فراگیر در لایه‏هاى اجتماعى و سطوح اقشار مختلف جامعه نامید و خاطرنشان کرد: با الهام از آموزه‏هاى امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب، هر کسى که خود را سرباز میدان‏هاى نیاز انقلاب و کشور بداند بسیجى است.

شیدایی با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در برابر مردم مظلوم و مسلمان غزه اذعان کرد: حمله رژیم صهیونیستى به غزه بخشى از یک سناریوى آمریکایى، صهیونیستی و عربى براى ایجاد تغییر توازن راهبرد در منطقه بود و این سناریو به ‏دلیل اشتباه در محاسبات راهبردى مانند طرح خاورمیانه جدید دچار افتضاحاتی واضح شد که از این پس تبعات آن گریبان طراحان و بازیگران آن‏ را خواهد گرفت.

وی با انتقاد از سکوت برخی کشورهای اسلامی در محکومیت این اقدام صهیونیسم‌های غاصب، تصریح کرد: در چنین شرایطى وظیفه اصلى تمام کسانى که خواهان دفاع از آرمان فلسطین و مبارزه با رژیم‏صهیونیستى هستند حمایت از دولت یکپارچه فلسطینى به رهبرى جنبش حماس است.

خطیب جمعه سیاهکل بیان کرد: با رشادت‌های رزمندگان فلسطینی این رژیم جعلی بار دیگر مفتحضانه از غزه شکست خورد و مجبور به پذیرش تمام خواسته‌های مقاومت فلسطینی و مردم غزه شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای ناوچه قهرمان پیکان و تبریک هفتم آذر روز نیروی دریایی، یادآور شد: نیروى دریایى ارتش جمهورى اسلامى ایران در مقاطع حساس دوران دفاع مقدس با بهره‏گیرى از تمام ظرفیت‌هاى عملیاتى و ایثارگرى و جانفشانى نیروهاى جان ‏بر کف خود توانست حاکمیت و سیادت دریایى نظام جمهورى اسلامى ایران بر آب‌هاى خلیج‏فارس و دریاى عمان را به اثبات برساند.

انتهای پیام/84001/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول