اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه پزشکی کرمان:

تقویت بعد معنوی در کنترل استرس موثر است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تقویت بعد معنوی یکی از شیوه‌های کنترل استرس به شمار می‌رود.

تقویت بعد معنوی در کنترل استرس موثر است

علی بهرام‌نژاد‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: مذهب یکی از عوامل مصون‌سازی افراد در مقابل استرس است و‌ تقویت بعد معنوی یکی از شیوه‌های کنترل استرس به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: افرادی که دارای بعد معنوی قوی‌تری هستند از آن به عنوان یک عامل محافظت کننده در مقابل استرس استفاده می‌کنند.

بهرام‌نژاد افزود: تقویت بعد معنوی از طریق انجام مراسم عزاداری می‌تواند به عنوان یک استراتژی مهم در کاهش استرس و به دنبال آن کاهش بسیاری از بیماری‌های ناشی از استرس موثر باشد.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال افرادی که دچار اضطراب هستند با تقویت بعد معنوی و داشتن هدف و با اتکا به یک نیروی ماوراء‌الطبیعه این اضطراب خود را کاهش می‌‌دهند.

بهرام‌نژاد ابراز داشت: ‌انجام مناسک عزاداری به عنوان بخشی از رفتارهای مذهبی می‌تواند یک عامل مهم در کنترل استرس و افزایش سطح سلامت روان مثبت باشد.

‌وی گفت: افرادی که به این دو موضوع توجه می‌کنند هم از نظر تقویت بعد معنوی و هم از طریق انجام یک رفتار مذهبی می‌توانند به سطح سلامت مثبت خود بیافزایند.

‌مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد می‌توانند از واقعه عاشورا به عنوان یک شیوه افزایش سرمایه اجتماعی که شاخص‌هایی مانند تعاون، همکاری‌، پیشقدم شدن رفتارهای داوطلبانه، نوعدوستی و اعتماد کردن که در درون خود نهفته است، استفاده کنند.

‌وی افزود:‌ این امر موجب می‌شود با الگو‌گیری از این موضوع سطح افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه نیز افزایش یابد.

بهرام‌نژاد عنوان کرد: در مجموع ‌شرکت در مراسم‌های عزاداری منجر به کاهش استرس‌، افزایش سطح سلامت روان و همچنین توجه به تقویت سرمایه اجتماعی در جامعه‌ می‌شود.

انتهای پیام/80017/ب/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول