اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اردبیل 2 روز کانون معنویت و ارادت به امام حسین (ع) است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ استان اردبیل در دو روز آینده کانون توجه و معنویت جهانی و عشق و ارادت به ساحت سید‌الشهدا (ع) است.

اردبیل 2 روز کانون معنویت و ارادت به امام حسین (ع) است

اکبر نیکزاد در حاشیه مراسم استقبال از میهمانان و شرکت‌ کنندگان دهمین اجلاس پیر‌غلامان حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از امروز که اولین هواپیمای پیر‌غلامان حسینی به زمین نشست تا روز جمعه اردبیل کانون توجه جهانی در معنویت و به ثمر نشستن ارزش‌های متعالی است که همه منتظرند این دیار سرافرازی خود را در میزبانی دهمین اجلاس به نمایش بگذارد.

وی به استقبال بی‌نظیر اردبیلی‌ها از اولین کاروان میهمانان اشاره کرد و یادآور شد: تا دو ساعت آینده دومین پرواز نیز بر زمین می‌نشیند و میهمانانی از 35 کشور جهان در اردبیل و در بین عزاداران حسینی آرام می‌گیرند.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: فردا صبح افتتاحیه اجلاس با حضور مسئولان ارشد کشوری برگزار می‌شود و در دو نشست تخصصی نیز میهمانان از برنامه‌های آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

نیکزاد ادامه داد: برای این اجلاس اساتید حوزه و دانشگاه به ویژه از تهران و قم دعوت شده‌اند تا در این نشست‌ها و کارگاه‌ها حضور یابند که برای پیر‌غلامان،‌ مداحان و شعرای ما فرصت استثنایی است تا بتوانیم داشته‌ها و ذخایر خود را افزون‌تر کنیم.

حضور معاون رئیس جمهور در ثبت ملی آیین طشت‌گذاری اردبیل

این مسئول از حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی برای ثبت ملی آیین طشت‌گذاری در اردبیل خبر داد و تاکید کرد: این ثبت ملی فرصتی فراهم می‌آورد تا سایر آیین‌های سنتی اردبیل نیز به تدریج به ثبت ملی رسیده و یک فضای متفاوت‌تری را در استان شاهد باشیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مسئولیت و بار اصلی برگزاری این اجلاس بر دوش هیئت‌های مذهبی است، اذعان داشت‌: خود هیئت‌های مذهبی و مردم حسینی اردبیل در این اجلاس سنگ تمام می‌گذارند تا خوش‌نامی اردبیل در عشق و ارادت به امام حسین (ع) جلوه‌ای متقاوت‌تر پیدا کند.

وی در پایان سخنان خود از اردبیل به عنوان کانون مداحی و شعر و شاعری در ستایش اهل بیت عصمت و طهارت یاد کرد و اذعان داشت: آن چیزی که سبب شده این دیار بیش از گذشته در این زمینه شهره عام و خاص شود صفای دل و عشق بی‌ریا به اهل بیت عصمت و طهارت است.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول