اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

معنویت در خانواده‌ها تعمیق یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بر تعمیق معنویت و دینداری در خانواده‌ها تأکید کرد.

معنویت در خانواده‌ها تعمیق یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، جعفر حبیبی در همایش خانواده شهرستان آبیک در سالن سمائیان این شهرستان، داشتن اخلاق اسلامی را چاشنی موفقیت در زندگی ذکر کرد و گفت: احترام متقابل والدین به یکدیگر و فرزندان، ابراز محبت و عاطفه واقعی، تقویت ایمان و اعتقادات دینی و نیز فراگیری آداب و مهارت‌های زندگی و اجتماعی از فاکتورهای مهم زندگی و خانواده موفق است.

وی با اظهار تأسف از کم‌رنگ شدن فضای معنوی در برخی از خانواده‌ها افزود: امروز دشمن با ماهواره کانون خانواده‌ها را هدف گرفته و سبب شده معضلات و مشکلات اخلاقی برای نسل نوجوان و جوان به همراه داشته باشد، بنابر این ضروری است که خانواده‌ها بازنگری جدی در فضای حاکم بر زندگی خود داشته باشند و معنویت را در زندگی جاری و پررنگ‌تر کنند.

این مسئول ادامه داد: خانواده‌ها باید کانون خانواده را مقدس نگاه دارند تا بتوانند فرزندان سالم و موفقی را تحویل جامعه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تأکید بر اینکه خانواده از دیرباز در فرهنگ اسلامی و ملی از قداست ویژه‌ای برخوردار بوده است، تصریح کرد: اگر کانون و امور خانواده دچار اختلال شود، بنیان تعلیم و تربیت نیز در جامعه دچار مشکل می‌شود.

حبیبی اضافه کرد: والدین باید تلاش کنند تا صمیمیت خانواده را حفظ کنند تا فضای خانواده دچار سردی و بی‌روحی نشود.

وی نخستین اصل در خانواده را داشتن نگاه انسانی و حفظ کرامت و احترام والدین نسبت به یکدیگر عنوان کرد و گفت: تحکیم بنیان خانواده با احترام جدی والدین نسبت به یکدیگر و فرزندان و توجه به شخصیت اجتماعی تحقق یافتنی است.

این مسئول اذعان کرد: والدین می‌توانند با عمل به وظایف و مسئولیت‌های خود خانواده را به تکامل برسانند و آینده خوبی را برای فرزندانشان ترسیم کنند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول