اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

قدرت امروز ایران ناشی از اسلام و معنویت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاکدشت با بیان اینکه قدرت ایران ناشی از اسلام و معنویت است، گفت: انقلاب ما به دلیل عظمت خود دشمنان سرسختی دارد که از روز نخست انقلاب دشمنی‌های خود را آغاز کردند.

قدرت امروز ایران ناشی از اسلام و معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی در خطبه‌های نماز عبادی‌ ‌ـ سیاسی جمعه پاکدشت پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اعمال انسان باید در سایه تقوا صورت گیرد، چراکه تقوا منهای عمل ارزشی ندارد هرچند زیاد هم باشد.

امام جمعه پاکدشت افزود: به فرموده پیامبر گرامی اسلام (ص) اندازه یک ذره از اعمال انسان با تقوا از تمام اعمالی که انسان‌های بی‌تقوا، مغرور و غافل در روی زمین انجام داده‌اند، بهتر و ارزشمندتر است.

وی نقش تقوا و پرهیزگاری را در خودسازی انسان تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: آنچه که به انسان ارزش می‌بخشد، تقواست، بنابراین انسان باید دلش را از معارف قرآنی و اسلامی پر کند تا از نجات‌یافتگان در درگاه الهی باشد و روانه بهشت برین شود.

حجت‌الاسلام لزومی در ادامه سخنان خود با اشاره به دیگر مناسبت‌های هفته جاری به اهمیت امروز اشاره کرد و گفت: این روز علاوه بر اینکه روز جمعه است و برای مسلمانان عید به شمار می‌رود، دارای اهمیت بسیار بالایی است، چنانچه سه آیه بزرگ در چنین روزی نازل شده است.

امام جمعه پاکدشت با اشاره به اینکه آیه نخست آیه تطهیر است و پس از آن آیه ولایت است، یادآور شد: نزول آیه ولایت زمانی بود که حضرت علی (ع) در زمان نماز انگشتر خود را به فقیری کمک کرد و اهمیت چنین حادثه‌ای به سبب خلوص نیتی است که حضرت علی (ع) داشت و در واقع اهمیت مادی چنین انگشتری مطرح نیست، چرا که بر خلاف آنچه برخی مطرح می‌کنند، این انگشتر از اهمیت مادی بالایی برخوردار بوده اما آن اهمیت مادی بالایی نداشته است.

وی با بیان اینکه ایران مستقل‌ترین کشور در جهان از نظر سیاسی محسوب می‌شود، تصریح کرد: بدون استقلال کامل کشورهای جهان با وجود ذخایر طبیعی و امکانات فراوان در واقع هیچ چیز ندارند و بنابراین مردم کشورمان اکنون باید قدر استقلال و پیشرفت کشور را در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی بدانند.

حجت‌الاسلام لزومی ادامه داد: نعمت امنیت، حکومت دینی و ولایت‌فقیه از مهم‌ترین ثمرات انقلاب بود که ولایت‌فقیه را می‌توان از بزرگ‌ترین این نعمت‌ها و برکات دانست.

امام جمعه پاکدشت با بیان اینکه قدرت ایران ناشی از اسلام و معنویت است، تاکید کرد: هر پدیده‌‌ای به اندازه بزرگی خود دشمنانی دارد و انقلاب ما نیز به دلیل عظمت خود دشمنان سرسختی دارد که از روز نخست انقلاب دشمنی‌های خود را آغاز کردند.

وی اضافه کرد: دشمنی‌های استکبارگران با کشور ایران تازگی ندارد و سلاح‌های هسته‌ای بهانه‌ای برای ادامه دشمنی‌های آنها است.

حجت‌الاسلام لزومی در ادامه به هفته کتاب اشاره کرد و سفارش اسلام در زمینه افزایش علم و آگاهی را بسیار زیاد خواند و افزود: میزان کتابخوانی و مطالعه در ایران اسلامی بهتر از دیگر کشورها است اما مطلوب و ایده‌آل نیست.

امام جمعه پاکدشت همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و هفته فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: لازم است جامعه را برای عملی ساختن فرهنگ عاشورایی که مورد سفارش آموزه‌های دینی بوده آماده کرد.

وی تصریح کرد: در این ماه بار دیگر امت خداجوی و عاشق امام حسین (ع) با فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان و یاران باوفایش تجدید عهد می‌کند.

حجت‌الاسلام لزومی تاکید کرد: تنها فرهنگ عاشورایی است که می‌تواند دشمنان اسلام و بشریت را از خواب زمستانه بیدار سازد و بر مقاومت امت اسلامی بیفزاید تا در کشورهایی همچون سوریه شاهد جنایات انسانی نباشیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول