اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری:

راهیان نور فضای معنویت را در جامعه گسترده می‌کند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری گفت: اردوهای راهیان نور به گواه دلسوزان انقلاب، فضای معنویت را در جامعه گسترده می‌کند.

راهیان نور فضای معنویت را در جامعه گسترده می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رضا محمدسلیمانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی در سفرهای دانش‌آموزان اعزامی به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: حادثه عروج دانش‌آموزان بروجنی در مسیر بازگشت از اردوهای راهیان نور، غم بزرگی بود.

وی با تشکر از بصیرت، هوشیاری و ولایت‌مداری مردم به ویژه خانواده‎های دانش‌آموزان و فرهنگیان بروجنی که توطئه بهره‌برداری سیاسی دشمنان نظام و انقلاب از این حادثه را خنثی ساخت، گفت: پیام تسلیت مقام معظم رهبری مرهمی بر این داغ بزرگ و تسلی‌بخش روح و روان بازماندگان و مصدومان حادثه شد.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تلاش مسئولان دست‌اندرکار اردوهای راهیان نور برای برگزاری ایمن اردوها ادامه داد: چندین گروه بازرسی از قوه قضائیه، سپاه، بسیج و آموزش و پرورش این حادثه را پیگیری کردند.

محمدسلیمانی با اشاره به نتایج بازرسی‎های انجام شده گفت: هیچ خطایی در مدیریت اردوهای راهیان نور صورت نگرفته و همه نکات ایمنی در این سفر رعایت شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در کشور حدود 3 میلیون و 940 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و برگزاری این اردوها نیز به گواه دلسوزان انقلاب، فضای معنویت را در جامعه گسترده می‌کند.

فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) تصریح کرد: همه مسئولان بلند پایه کشور بر برگزاری این اردوها با بالاترین میزان امنیت جانی برای اعزام‌شوندگان تاکید دارند و اجرای این اصل مهم با حساسیت در این اردوها انجام می‌شده است.

محمدسلیمانی تاکید کرد: عروج ملکوتی فرهنگیان و دانش‌آموزان بروجنی در این اردوها، همه را داغدار کرد ولی برخی ناجوانمردانه با بهانه قرار دادن این اردوها، به آرمان‎های ملت ایران تاختند.

وی تصریح کرد: برخی سایت‎ها و رسانه‎ها این حادثه را مستمسکی برای توهین به آرمان شهیدان قرار دادند و با بهانه کردن جان باختن جمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان، حرکت مقدس کاروان‎های راهیان نور را زیر سئوال بردند.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این میان، رسانه‎های بیگانه تمامی تلاش و نیروی خود را برای فشار به جمهوری اسلامی و توهین به آرمان‎های نظام به کار بستند که این توطئه با بصیرت مثال‌زدنی مردم خنثی شد.

وی به تحول عظیم اردوهای راهیان نور بر نسل جوان اشاره کرد و افزود: اتوبوس سانحه دیده را یک پلیس‌یار، سه همیار پلیس، مسئول بازرسی سپاه ناحیه بروجن، مدیر و معاون دبیرستان پاسداران عفت، راوی بسیج دانشجویی و یکی از دبیران درس آمادگی دفاعی همراهی می‎کردند.

محمدسیلمانی در ادامه به بررسی‌های به عمل آمده توسط بازرسان و کارشناسان راهنمایی و رانندگی در خصوص این حادثه اشاره کرد و گفت: سرعت اتوبوس در چهار دقیقه قبل از سانحه 34 کیلومتر در ساعت بوده که راننده پس از گذراندن شش مانع سرعت‌گیر در آخرین مانع متوجه نقص در ترمز اتوبوس می‎شود و پس از چهار دقیقه برای متوقف کردن خودرو آن را به تپه کوچکی از خاک در شانه جاده می‌زند و حادثه به وقوع می‎پیوندد. 

انتهای پیام/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول