اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌رضوی:

خلأ معنویت سبب درماندگی جوامع الحادی و ماتریالیستی است

خبرگزاری فارس:مدیر کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی گفت: معنویت و دینداری وجه تمایز جوامع اسلامی نسبت به جوامع الحادی است و همین خلا معنویت سبب ضعف در آنها می‌شود.

خلأ معنویت سبب درماندگی جوامع الحادی و ماتریالیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی نهاوندی عصر امروز در نشستی خبری درباره برنامه‌های قرآنی رادیوی خراسان‌رضوی اظهار داشت: رسانه ملی به‌دلیل اینکه سرچشمه افکار عمومی است، رسالت مهمی در جاری نمودن اصول دینی و قرآنی در جامعه دارد.

وی افزود: صدا و سیمای خراسان‌رضوی از حیث اینکه شبکه پایتخت معنوی ایران است، در راس برنامه‌های خود اشاعه فرهنگ دینی و قرآنی را قرار داده؛ در همین راستا صدا و سیمای استان، براساس چهار راهبرد برنامه‌های خود را پی‌ریزی می‌کند.

نهاوندی با اشاره به این چهار راهبرد و نقش اساسی آن در جامعه اسلامی اذعان داشت: تعمیق و تبیین گسترش معارف دینی، تعمیق و گسترش انس با قرآن، گسترش فرهنگ حفظ قرآن، قرائت قرآن و بسترسازی و زمینه‌سازی تحقق آموزه‌های قرآنی در زندگی اجتماعی چهار راهبرد تعریفی صدا و سیمای خراسان رضوی است.

وی ادامه داد: حضور چهره‌ها، اساتید و کارشناسان قرآنی در برنامه‌ها، فعالیت‌های هنری همسو با اهداف قرآنی، آموزش و تفسیر معارف قرآن، قرائت‌های فاخر از قاریان بین‌المللی استانی، مسابقات قرآنی و جمع‌خوانی قرآن کریم از محورهای مهم فعالیت شبکه پایتخت معنوی کشور به شمار می‌رود.

مدیرکل صدا و سیما استان خراسان‌رضوی با ابراز خرسندی از ایفای نقش مهم شبکه خراسان‌رضوی در اشاعه فرهنگ قرآن‌خوانی افزود: در ماه مبارک رمضان شبکه استانی، علاوه بر اینکه به شکل توانمند در عرصه قرآن‌خوانی و محورهای دیگر آن ظاهر شد، همزمان حامی شبکه‌های سراسری کشور و الصراط لبنان در پخش برنامه‌های قرآنی و دینی بود.

نهاوندی تصریح کرد: مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر پرورش حافظان قرآن در جامعه اسلامی، صدا و سیمای استان با مشارکت اداره اوقاف خراسان‌رضوی، برای اجرایی نمودن این فرهنگ قرآنی در سطوح مختلف سنی به ارائه برنامه‌های حفظ قرآن کریم مبادرت ورزیده است.

وی در ارتباط با استمرار برنامه‌های این‌چنینی و تعامل بخش‌های ذی‌ربط یادآور شد: استمرار در تعمیق فرهنگ و گفتمان قرآنی اصل مهمی در نهادینه کردن آن است اما حمایت مالی و ارتباط مداوم با متولیان و کارشناسان این حوزه از مسائلی است که استمرار این برنامه‌ها را با مشکل مواجهه می‌سازد.

نهاوندی افزود: صدا و سیمای خراسان‌رضوی در صورت فراهم شدن زیرساخت‌های آن آمادگی خود را در استمرار برنامه‌های قرآنی به ویژه برنامه رادیویی "گامی به سوی نور: که  با هدف پرورش حافظان قرآنی  در خانواده پخش می‌شود،اعلام می‌کند.

وی از حضور زائران میلیونی در بارگاه ملکوتی رضوی یاد کرد و گفت: حضور 25 میلیون زائر در سال که دو میلیون آن خارج از کشور بوده مبین نقش تبلیغی، الگویی و آموزشی مشهد مقدس دارد.

نهاوندی در تشریح بیشتر برنامه گامی به‌سوی نور در رادیوی خراسان‌رضوی تاکید کرد: این برنامه با هدف آموزش غیرحضوری حفظ قرآن کریم هر روز در ساعت 10 صبح از شبکه رادیویی استانی پخش می شود.

وی افزود:اساتید برجسته کشوری و استانی در این برنامه به متقاضیان ثبت نامی خود راهنمایی و سرفصل برای حفظ و تقویت قرآن ارائه می‌دهند و داوطلبان به مدت شش ماه موفق به حفظ سه جز آن می‌شوند.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول