اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران آبیک خبر داد

برگزاری نخستین همایش زینبیون در آبیک

خبرگزاری فارس: فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه‌الزهرا (س) آبیک از برگزاری نخستین همایش زینبیون در هفته آینده در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نخستین همایش زینبیون در آبیک

زهرا چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، بازخوانی نقش حضرت زینب (س) در پایداری قیام کربلا و ارائه الگوی رفتاری به دختران و زنان را از اهداف اصلی برگزاری نخستین همایش زینبیون در شهر آبیک ذکر کرد و گفت: حفظ ارزش‌های دینی و انقلابی در سطح بانوان جامعه از دیگر اهداف برگزاری نخستین همایش زینبیون است.

وی تربیت و پرورش فضیلت‌های اخلاقی، تثبیت و انتقال ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی را بهره‌گیری از الگوی مناسب عنوان کرد و افزود: حضرت زینب (س) به عنوان سکاندار طوفان کربلا و داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد در تمام زمینه‌ها یکی از چهره‌های برجسته جهان اسلام است که می‌تواند به عنوان یک الگوی تمام عیار در همه اعصار به ویژه در بانوان جامعه اسلامی مطرح شود.

این مسئول ادامه داد: حضور ایشان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی به ویژه پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و در دوران 50 سال به عاشورا ختم شد.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا (س) آبیک اضافه کرد: حماسه آفرینی‌های بزرگ حضرت زینب (س) در تبیین قیام عاشورا، رسوایی ستمگران با خنثی‌سازی تبلیغات دشمنان، زنده نگاه داشتن هدف و یاد امام حسین (ع)، تحریف‌زدایی، معرفی اهل‌بیت امام حسین (ع)، افشای ماهیت حکومت یزید و معرفی امام حسین (ع) به عنوان امام بر حق برای همیشه تاریخ، این بانوی شجاع اسلام را می‌توان به الگویی به تمام معنا در جامعه معرفی کرد.

چگینی با بیان اینکه در نخستین همایش زینبیون پس از سخنرانی از سوی یک گروه نمایش خطبه فصیح و انقلابی حضرت زینب (س) در شام به اجرا در می‌آید، اذعان کرد: شرکت عموم بانوان شهر آبیک در نخستین همایش زینبیون که در روز دوشنبه ششم آذرماه مصادف با 11 محرم روز حضرت زینب (س) الگوی زنان بسیجی در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری باران برگزار می‌شود، آزاد است.

وی افزود: حضرت زینب (س) در بخشی از خطبه‌شان در شام فرموده است که ای یزید به خدا قسم که نمی‌توانی نام ما را از خاطره‌ها و صفحه‌های تاریخ محو کنی و نمی‌توانی فروغ وحی را خاموش سازی، ای پسر آزادشدگان این عدل است که زنان و کنیزان خود را پشت پرده جای داده‌ای ولی دختران پیامبر (ص) را در بین نامحرمان اسیر ساخته و پرده حرمتشان را دریده‌ای سپاس از آن خداوندی است که آغاز زندگی ما را خوشبختی و سعادت و پایان آن را شهادت و رحمت قرار داد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در پنج نقطه آبیک

چگینی از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در شهرهای آبیک، خاکعلی و روستاهای زیاران،‌ قشلاق و حاجی‌تپه خبر داد و گفت: در شش پایگاه بسیج خواهران در هفته بسیج نشست‌های سیاسی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی از سوی هادیان سیاسی و سرگروه‌های شجره طیبه صالحین برگزار می‌شود.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا (س) آبیک از برگزاری مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری در سطح پایگاه‌های بسیج شهرستان آبیک در هفته بسیج خبر داد و گفت: فیلم زندگی‌نامه شهید عبدالحسین برونسی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس با عنوان «یاس‌های کبود» در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران در هفته بسیج پخش می‌شود.

طرح تجلی محبت در پایگاه‌ها اجرا می‌شود

چگینی از اجرای مرحله دوم طرح تجلی محبت هم‌زمان با آغاز هفته بسیج خبر داد و افزود: مرحله نخست طرح تجلی محبت که جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نوعروسان است در نیمه ماهه مبارک شعبان به اجرا درآمد و به 10 نوعروس شناسایی شده از سوی پایگاه‌ها اهدا شد.

وی از برگزاری مراسم عزاداری و مداحی در تمام پایگاه‌های بسیج خواهران شهرستان آبیک در دهه نخست محرم خبر داد و افزود: حلقه‌های صالحین برای شرکت در نماز ظهر عاشورا در روز عاشورای حسینی سازماندهی شده‌اند.

انتهای پیام/77006/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول