اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عصر امروز

همایش دمام در شوشتر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: عصر امروز در شوشتر همایش بزرگ هیئت‌های دمام این شهرستان برگزار می‌شوند و همه این هیئت‌ها در کنار هم به اجرای برنامه می‌‌پردازند.

همایش دمام در شوشتر برگزار می‌شود

مسئول برگزاری این همایش بزرگ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار داشت: همایش بزرگ هیئت‌های نوازنده دمام امشب ساعت 19:30 در بقعه برابن مالک انصاری برگزار می‌شود و همه هیئت‌های شرکت کننده به اجرای برنامه می‌پردازند.

محمد رضا‌پور درباره هیئت‌های نوازنده دمام شهرستان شوشتر گفت: هیئت‌های سنج و دُهل بیش از 60 سال سابقه دارند ولی دمام در شوشتر کمتر از 15 سال سابقه دارد.

 

وی با اشاره به تعداد هیئت‌های شرکت کننده در این مراسم بزرگ تاکید کرد: در این مراسم بزرگ قرار است 15 تا 20 هیئت دمام‌زن شوشتر شرکت کنند و در این مراسم به اجرای برنامه بپردازند.

رضا‌پور خاطر نشان کرد: قرار است در این همایش هیئت‌های باسابقه شهرستان شوشتر نیز حضور یابند و در ابتدای مراسم گوشه‌هایی از عزاداری سنتی با سازهای «سُرنا و دُهل» را به نمایش بگذارند و بنوازند.

 

وی تاکید کرد: برای شرکت در این همایش هیئت‌های بسیار زیادی از روستاها و مرکز شهر شوشتر اعلام حضور کرده‌اند و به این دلیل هنوز دقیقا مشخص نیست چه هیئت‌هایی در این مراسم حضور خواهند داشت و یا چه تعدادی از این هیئت‌ها شرکت خواهند کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، باسابقه‌ترین «سُرنا زن» شوشتری غلامرضا مختاربندیان است که بیش از 15 سال از مرگ وی‌ می‌گذرد و سالیان طولانی در شهرستان شوشتر به مناسبت روز ایام محرم به اجرای برنامه پرداخته است و در شرایط کنونی فرزندان و نوه‌های وی به اجرای این برنامه می‌پردازند.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول