اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

همایش «فلسطین ارض‌المسلمین» در زرآباد برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش «فلسطین ارض‌المسلمین» امروز در دورترین و جنوبی‌ترین منطقه سیستان‌وبلوچستان در بخش زرآباد برگزار شد.

همایش «فلسطین ارض‌المسلمین» در زرآباد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، همایش «فلسطین ارض‌المسلمین» صبح امروز با حضور معتمدین، ریش سفیدان، علما، سران طوایف، شوراها و نخبگان در شهر زرآباد برگزار شد که جمعی از عمل و نخبگان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

مولوی عبدالملک مهروزهی امام جمعه شهر زرآباد در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: ضروری است تا برخی حکام کشورهای اسلامی بیدار شوند و برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در کل جهان اسلام، تصمیمات جدی گرفته شود.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کنارک نیز ضمن تسلیت ایام محرم به حماسه عاشورا اشاره و سخنانی پیرامون قیام امام حسین(ع) ایراد کرد.

مولوی ناصر نیکخواه افزود: متأسفانه امروز شاهد ضعف وحدت در بین کشورهای اسلامی ناشی از بی تفاوتی برخی حکام کشورهای اسلامی نسبت به تحولات جهان اسلام هستیم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی که مسلمانان فلسطین و میانمار زیر جنایات رژیم غاصب صهیونیست و حکام مسلط برمه قرار دارند، وظیفه مسلمانان در جای جای جهان است که به ندای این مظلومان پاسخ داده و آنان را دریابند.

رئیس شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان کنارک با بیان اینکه امروز جهان اسلام بیش از هر چیز به بصیرت و همراهی یکدیگر نیازمندند، افزود: در حالی که استکبار با نقشه‌های شوم خود و کمک‌های مالی بسیار در صدد است تا جنایات این رژیم‌های زورگو را مهر تأیید بزند در حالی که شعار دموکراسی در بوق و کرنا کرده و داعیه آن را در جهان دارند.

مولوی عارف هوتی از علمای برجسته اهل سنت زرآباد نیز در ادامه این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم در زمینه ضرورت دفاع از مظلوم گفت: فلسطین سرزمینی است که نخستین قبله مسلمانان در آنجا واقع شده است.

وی افزود: صهیونیست به دنبال خاک فلسطین نیست، بلکه به دنبال از بین‌بردن مقاومت و همچنین عداوت با جهان اسلام است.

بخشدار زرآباد در ادامه مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) و یاران باوفایش در واقعه کربلا اظهار داشت: تلاقی محرم و هفته بسیج مؤید نگاه عاشورایی بسیجیان است که این نگاه عاشورایی در کنار نگاه انتظار، خاصیت یک بسیجی پیرو خط ولایت است.

مجتبی شجاعی ضمن محکوم‌کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیست با اشاره به چالش‌های پیش روی غرب و اسرائیل گفت: کینه کهنه‌ای که رژیم صهیونیست با جهان اسلام دارد به نوعی عوامل فوق را در کنار مشکلات فرافکنی خود از جمله عوامل تاخت و تاز مسلمانان به ویژه مردم مظلوم فلسطین و مردم مسلمان میانمار قرار داده است.

وی ادامه داد: مدل اتحاد در سایه‌سار ولایت در بین برادران تشیع و تسنن، الگوی مناسبی برای جوامع اسلامی است.

بخشدار زرآباد تصریح کرد: بی تفاوتی برخی از حکام کشورهای اسلامی در خصوص تحولات غزه، نشانه ضعف و دست نشاندگی این حکام است.

انتهای پیام/75002/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول