اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار صورت می‌گیرد

ایجاد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب در سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته از سوی استانداری بزودی نخستین مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب در استان ایجاد می‌شود.

ایجاد مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب در سیستان‌وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی چهارشنبه شب در کمیته درمان و حمایت‌های اجتماعی، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، اظهار داشت: آثار و پدیده شوم اعتیاد بر بدنه عمومی جامعه بسیار زیاد است و نه تنها دامنگیر فرد بلکه خانواده و جامعه نیز خواهد شد و در صورت کوتاهی در مسئولیت و درست انجام ندادن وظایف، دشمن جلو خواهد آمد و باید تاوان سختی را پس دهیم.

وی ضمن برشمردن راه‌های ابتلا به این بیماری در جامعه افزود: اعتیاد بیماری شوم اجتماعی است که زندگی انسان‌ها را به مخاطره می‌اندازد و بی شک تأثیرات منفی فراوانی در جامعه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان به همسایگی سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد افیونی در دنیا اشاره کرد و بیان داشت: استان ما از معضل قاچاق موادمخدر بیشتر از سایر استان‌های کشور ضرر دیده است و این معضل باعث شده تا عده زیادی از افراد جامعه به ویژه جوانان به این بلای خانمانسوز گرفتار شوند.

نارویی با اشاره به اینکه اجرای راهکارهای درمان برای کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی و درمان معتادان و ایجاد زمینه‌های لازم برای اشتغال‌زایی آنان نقش مهمی در مبارزه با این مواد افیونی دارد گفت: استان سیستان و بلوچستان باید سرلوحه و الگو برای سایر استان‌ها در زمینه مبارزه مواد مخدر باشد. 

وی در ادامه ایجاد همدلی و همکاری بین تمام دستگاه‌های عضو شورا به منظور اجرای اقدامات مؤثر در حوزه مقابله با عرضه، به ویژه پاکسازی چهره استان و نقاط آلوده شهرها از معتادان را از اهداف اصلی شورای مبارزه با مواد مخدر ذکر کرد.

در این نشست که به ریاست استاندار سیستان و بلوچستان تشکیل شد تمامی دستگاه‌های عضو همکاری خود را به صورت

صد‌درصد در راستای سیاست‌های نظام و دستورالعمل‌های تأسیس مدیریت و نظارت بر مرکز درمان اجباری اعتیاد اعلام کردند.

در این جلسه همچنین اعلام شد: مسئولان ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به منظور تزریق اعتبارات مورد نیاز برای راه‌اندازی مراکز درمانی یاد شده، بزودی از استان سیستان و بلوچستان بازدید خواهند کرد.

انتهای پیام/75002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول