اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره آسیب­های اجتماعی آموزش و پرورش یزد خبر داد

برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مربیان مدارس یزد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آسیب­های اجتماعی آموزش و پرورش یزد از برگزاری سه دوره آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مربیان مدارس خبر داد.

برگزاری دوره‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مربیان مدارس یزد

محمد غفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اردوی چهار روزه آموزشی و تفریحی در شهویور ماه با شرکت دانش‌آموزان دختر و پسر مقاطع راهنمایی و متوسطه و با حضور کارشناسان مجرب شورای مواد مخدر استان با هدف آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

وی افزود: در این اردو مهارت­های زندگی، اعتیاد و مضرات آن،مهارت­های دوست‌یابی و... به دانش آموزان آموزش داده شد و طبق نظرسنجی انجام شده، دانش‌آموزان و مربیان، محتوای این برنامه‌ها را تاثیرگذار اعلام کردند.

غفوری بیان کرد: آموزش و پرورش هر سال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی طرح‌هایی را اجرا می‌کند که امسال نیز این طرح‌ها ادامه خواهد داشت به طوری که در سال جاری طرح مدرسه محور در مدارس ابتدایی، طرح مهارت‌های زندگی در مقطع راهنمایی و طرح مدارس عاری از خطر در مقطع متوسطه  اجرا خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: طرح مدرسه محور در زمینه آسیب‌های اجتماعی در 72 مدرسه ابتدایی و مهارت‌های زندگی نیز در 60 مدرسه آموزش داده خواهد شد.

رئیس اداره آسیب­های اجتماعی آموزش و پرورش یزد ادامه داد: سه دوره آموزشی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه مربیان مدارس برگزار می‌شود که از 16 تا 18 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی تفاهمنامه‌ای با اداره بهزیستی استان یزد، مخارج ترک اعتیاد خانواده دانش آموز توسط اداره بهزیستی پرداخت می‌شود ضمن اینکه مشاور مدارس و مشاوران آموزش و پرورش نیز در زمینه کاهش هر گونه آسیب اجتماعی همواره راهنمایی‌های خود را به دانش‌آموز یا والدین آنها ارائه می‌کنند.

غفوری در مورد برگزاری کلاس آموزشی برای والدین دانش آموز در راستای پیشگیری از هر گونه آسیب اجتماعی اضافه کرد: امسال نیز همچون سال قبل آموزش­هایی با عنوان والدین هوشیار در این زمینه اجرا خواهد شد که در حال طرح و برنامه‌ریزی کلاس‌ها هستیم.

این مسئول اضافه کرد: در این کلاس‌های آموزشی والدین دانش آموزان با انواع مواد مخدر همچنین آثار سوء مصرف مواد و در ادامه با نوع برخورد و ارتباط صحیح با دانش آموز، اهمیت دوست‌یابی و استفاده از اینترنت و آثار مخرب استفاده غیر اصولی از آن آشنا می‌شوند.

رئیس اداره آسیب­های اجتماعی آموزش و پرورش یزد تصریح کرد: انجمن اولیاء و مربیان نیز با برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در راستای امنیت دانش آموز از هرگونه آسیب اجتماعی اقدام می‌کند.

وی گفت: در این زمینه نیروی انتظامی و شورای مواد مخدر استان همکاری خوبی با آموزش و پرورش داشته‌اند و مدرسان این مراکز با هماهنگی آموزش و پرورش آموزش­های لازم را در اختیار دانش آموزان و والدین آنها قرار می‌دهند.

غفوری متذکر شد: همچنین در این زمینه با همکاری دادگستری استان طرحی را به صورت آزمایشی برای کارمندان اداره کل آموزش و پرورش استان اجرا خواهیم کرد که در صورت بازدهی مناسب به طور گسترده‌تر اجرا می‌شود.

رئیس اداره آسیب­های اجتماعی آموزش و پرورش یزد اذعان داشت: کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش نیز همواره جلسات ماهانه خود را برای بررسی مشکلات و آسیب‌ها برگزار می‌کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول