اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود مطرح کرد

پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی با آموزش مهارت‏های زندگی

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود از برگزاری دوره‏های آموزش مهارت‏های زندگی برای نخستین بار در حوزه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی با آموزش مهارت‏های زندگی حاصل می‏شود.

پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی با آموزش مهارت‏های زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور شاهرود، علی شاهینی گفت: برای نخستین بار و با همکاری سازمان بهزیستی کشور، دوره‏های آموزشی مهارت‏های زندگی و مهارت‏های پیش از ازدواج به صورت رایگان در این دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: آغاز زندگی دانشجویی به دلایل گوناگون از جمله هم‏زمانی با دوران جوانی، نخستین تجربه زندگی مستقل و دور از خانواده، کسب مهارت برای زندگی و شغل پس از اتمام تحصیلات و هم‏جواری با فرهنگ‏های دیگر، مرحله‏ای حساس و بسیار مهم در زندگی هر دانشجو است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود تاکید کرد: در این راستا، دوره‏های آموزشی مهارت‏های زندگی و آموزش‏های پیش از ازدواج جزو طرح‏های پیش‏گیرانه ارتقای بهداشت روان است که از سوی سازمان جهانی بهداشت مطرح و پیگیری می‏شود.

شاهینی اظهار داشت: از این رو، معاونت امور فرهنگی و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در این حوزه فعالیت می‏کند و این دانشگاه نیز با هدف ارتقای فرهنگ زندگی دانشجویان و با حمایت سازمان بهزیستی کشور، به برگزاری دوره آموزشی مهارت‏های زندگی اقدام کرده است.

وی برخی مهارت‏هایی که در این دوره‏ها آموزش داده می‏شود را شامل مهارت‏های خودآگاهی، ارتباطی، حل مسئله و تصمیم‏گیری، مقابله با هیجان‏های منفی، مدیریت استرس، تفکر خلاقانه و نقادانه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور شاهرود با اشاره به شرکت دانشجویان در این دوره‏ها افزود: در پایان دوره، گواهی اتمام دوره به دانشجویان شرکت‌کننده اعطا می‏شود.

شاهینی تصریح کرد: این دوره آموزشی، 24 ساعته است و به صورت هفتگی برگزار می‏شود.

انتهای پیام/‌ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول