اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان

نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گچساران برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای گچساران، نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان این شهرستان برگزار شد.

نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گچساران ‌در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که با حضور معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای گچساران برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس ماده 41 قانون پنجم توسعه کشور، دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات عمومی غیردولتی مربوطه که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند بر اساس منشور تربیتی نسل جوان و سند ملی توسعه و ساماندهی امور جوانان بر ایجاد برنامه‌ ساماندهی امور جوانان در کشور تاکید شده‌اند.

سید مرتضی سجادپور با اشاره به مهم‌ترین اهداف برنامه‌های ملی ساماندهی امور جوانان، توانمندسازی نسل جوان، استفاده بهینه از استعداد و توانایی این قشر در توسعه کشور، تدوین سیاست‌ها و راهبردهای ملی در زمینه امور جوانان و نیازهای آنان را از مهم‌ترین این اهداف عنوان کرد.

وی افزود: تعیین نقش و وظایف دستگاه‌های دولتی مرتبط با امور جوانان و تعیین نقش سازمان‌های غیردولتی در امور جوانان از دیگر اهداف این سند ملی است.

سجادپور ابراز داشت: حوزه مشاوران جوان که طی چند سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه گچساران فعال بوده اکنون با ساماندهی و قانونمند کردن این حوزه، ادامه کار به اداره ورزش و جوانان محول شده است.

معاون فرماندار گچساران یادآور شد: این حوزه در افق 10 ساله تحقق چشم‌انداز مجموعه‌ای برجسته از جوانان و مدیران مؤمن، کارآمد، صاحب نظر، متخصص و پایبند به ولایت فقیه بوده که دارای نقش‌های مهمی در عرصه‌های علمی و اجرایی است.

سجادپور ادامه داد: حوزه جوانان از جایگاه مؤثر در برنامه‌ریزی و به ویژه تلاش در راستای پرورش مدیران جوان و توانمند و شایسته برخوردار است.

پرورش مدیران جوان مسلح به آرمان‌های اسلامی مهم‌ترین فلسفه وجودی حوزه مشاوران

وی مهم‌ترین فلسفه وجودی حوزه مشاوران جوان را پرورش مدیران جوان مسلح به سلاح ایمان، آرمان‌های اسلامی و علم روز دانست و خاطرنشان کرد: تزریق افکار، اندیشه‌های نو و خلاق به سیستم مدیریتی کشور و شناسایی، جذب و ورود جوانان به سیستم اجرایی کشور از دیگر فلسفه‌های وجودی این حوزه است.

سجادپور تشکیل کمیته‌های تخصصی در ستاد ساماندهی امور جوانان گچساران را به منظور افزایش کارآیی و اثربخشی عملکرد این ستاد بسیار مؤثر و ضروری دانست.

وی افزود: به همین منظور کمیته‌های پیگیری اجرای مصوبات ستاد، در قالب کمیته‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و تربیتی به عنوان سه کمیته کاری در ستاد امور جوانان گچساران تشکیل می‌شود.

معاون فرماندار گچساران یادآور شد: ریاست این کمیته‌ها به عهده رئیس اداره ورزش و جوانان و دبیری کمیته‌ها به عهده معاون فرهنگی و امور جوانان آن اداره است.

وی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبار در راستای انجام امور مختلف در ستاد ساماندهی امور جوانان گچساران، از معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد خواست در این زمینه اعتبارات لازم را لحاظ کند.

انتهای پیام/82001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول