اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

ورزش قهرمانی رو به توسعه است / گلایه از کمبود نیروی متخصص در ورزش

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از توسعه ورزش قهرمانی و حرکت‌های رو به رشد در سال‌های اخیر خبر داد.

ورزش قهرمانی رو به توسعه است / گلایه از کمبود نیروی متخصص در ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج ظهر امروز در جلسه شورای ورزش که در اردبیل برگزار شد،‌ اظهار داشت: اردبیل از دیرباز یکی از قطب‌های ورزشکار خیز کشور است که تا به حال قهرمانان بسیاری را نیز در سطح جهان و کشور معرفی کرده است.

وی با بیان اینکه قابلیت‌های ورزش اردبیل در ورزش قهرمانی قابل کتمان نیست، خاطرنشان کرد: اردبیل به دلیل قرار گرفتن در فاصله مناسب با سطح دریا و شرایط آب و هوایی و استقامت جوانان و نوجوانان حرف‌های زیادی برای گفتن در ورزش قهرمانی دارد که این توانمندی‌ها باید با تلاش مربیان پرورش یافته و ظهور و بروز پیدا کند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل به کسب افتخارات ورزشکاران اردبیل در بازی‌های المپیک اشاره کرد و یادآور شد: مسئولیتی که امروز بر عهده ما گذاشته شده است تا در ارتقای ورزش قهرمانی تلاش کنیم سنگین است و ما از هم اکنون برای حضور موفقیت‌آمیز ورزشکاران استان در عرصه بازی‌های آسیایی و المپیک برزیل برنامه‌ریزی‌هایمان را به صورت مدون انجام دادیم.

پازاج گفت: ورزش کشورمان نیز برای المپیک برنامه‌های استراتژیکی دارد و باید موازی با آن استان اردبیل برای کسب سهمیه و مدال‌های المپیک برنامه‌ریزی کند.

این مسئول به کمبود نیروی متخصص در ورزش استان اشاره کرد و بیان داشت: تنها 10 درصد نیروی سازمانت ورزش و جوانان نیروهای متخصص هستند و ما در این ارتباط با کمبود مواجه هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل از اخذ مجوزهای لازم برای جذب نیروی انسانی متخصص خبر داد و افزود:‌ در قسمت اعتبارات ما با مشکلاتی روبرو هستیم که انتظار داریم در ماه‌های آینده با تزریق اعتبارات از محل بودجه ملی بتوانیم بخشی از این کسری و نواقص را برطرف کنیم.

پازاج از سازماندهی حدود 55 هزار ورزشکار در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: در این استان حدود 3 هزار مربی و 2 هزار و 20 نفر داور نیز در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به احداث کمپ‌های تیم ملی در سرعین با مشارکت بخش خصوصی نیز ‌گفت: در تمام دنیا کمپ‌های تیم ملی در ارتفاعات ساخته می‌شود تا بازیکنان به آمادگی کامل برای حضور در مسابقات برسند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی احداث این کمپ را منوط به مساعدت اداره ورزش و جوانان و حمایت بخش خصوصی دانست و اذعان داشت: امیدواریم در این زمینه یک تحرک جدی را شاهد و ناظر باشیم.

انتهای پیام/62005/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول