اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشمی به فارس خبر داد

برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور ورزشکاران قم

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) از برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور ورزشکاران قم خبر داد.

برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان با حضور ورزشکاران قم

داوود‌ هاشمی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: وظیفه ورزشکاران نیز همانند سایر اقشار جامعه بسیار سنگین است و ورزشکاران باید محوری برای عرضه معارف عاشورا و تبیین اهداف این قیام بزرگ به مردم باشند و به واسطه آن عزاداران با معرفت به سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان بپردازند.

وی تصریح کرد: مجالس امام حسین (ع) به گفته دوست و دشمن، حافظ مکتب اهل بیت (ع) است و علاوه بر روحانیون که می‌توانند حافظ این ارزش‌ها باشند، ورزشکاران نیز که همواره در ذهن مردم جایگاه ویژه‌ای دارند می‌توانند در اشاعه فرهنگ عاشورا نقش مثبتی ایفا کنند.

سرپرست سازمان بسیج ورزشکاران سپاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) بیان کرد: عزاداری‌ها و هیئت‌های عزاداری ضامن تداوم مکتب تشیع و انقلاب هستند و شیعه در مجالس عزاداری توانست معارف اسلامی را عرضه کند، بنابراین جامعه ورزش هم در این مسیر قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه شب عاشورا نیز شب تفسیر و بیان معارف ناب است و باید از آن بهره‌برداری لازم را برد، اضافه کرد: ورزشکاران به عنوان قشری متدین و دوستدار اهل‌بیت (ع) و ولایت هستند و سعی می‌کنند در این مسیر همواره در برنامه هیئت‌ها حضوری پررنگ داشته باشند.

هاشمی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری جامعه ورزش استان قم خاطر نشان کرد: مراسم عزاداری به مناسبت دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سالار شهیدان توسط بسیج ورزشکاران قم با حضور اهالی ورزش قم برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: مراسم عزاداری در آستانه روزهای تاسوعا و عاشورای سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) به همت بسیج ورزشکاران استان قم و با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان، رؤسای هیئت‌های ورزشی، مربیان، سرپرستان، قهرمانان و ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزشی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78002/ل/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول