اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ورزش و جوانان:

نگاه به ورزش فراجنسیتی است / به فکر المپیک 2014 باشیم

خبرگزاری فارس: معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: به ورزش نگاهی فراجنسیتی داریم و در شمارش مدال‌های المپیک نیز به هیچ عنوان جنسیت ملاک نیست.

نگاه به ورزش فراجنسیتی است / به فکر المپیک 2014 باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرضیه اکبرآبادی عصر امروز در نشست با رؤسای هیئت‌های ورزشی استان قزوین اظهار کرد: نگاه به ورزش فراجنسیتی است و در رقابت‌های المپیک نیز در شمارش مدال‌ها به هیچ عنوان جنسیت لحاظ نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی هیئت‌های ورزشی تصریح کرد: در اساسنامه هیئت‌های ورزشی در 11 بند منابع مالی آنها مشخص شده که هیئت‌های ورزشی باید از آن طریق نیاز‌های مالی خود را تأمین کنند.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از بند‌های این اساسنامه حمایت دولت از هیئت‌های ورزشی است که به صورت مشروح در خصوص آن توضیح داده شده و تفاهمنامه وزارت ورزش و جوانان با هیئت‌های ورزشی نیز سند قانونی آن است.

اکبرآبادی عنوان کرد: هیئت‌های ورزشی باید مشکلات مالی را در مجامع هیئت‌ و فدراسیون‌ خود برطرف کنند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها برای اینکه سطح سلامت جامعه خود را ارتقا بخشند از ورزش حمایت می‌کنند اما این پاک‌کننده وظیفه فدراسیون‌ها نیست.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر برنامه‌ریزی در رشته‌های المپیکی و آسیایی بیان کرد: باید برای رشته‌های المپیکی و آسیایی برنامه‌ریزی کنیم تا نتایج مطلوبی را در رقابت‌های المپیک و آسیایی به دست آوریم.

اکبرآبادی با اشاره به طرح آمایش هیئت‌های ورزشی تصریح کرد: طرح آمایش هیئت‌های ورزشی با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفت نتایج خوبی را به دست آورد و در برنامه‌ریزی و تلاشی یک‌ساله بانوان کشور موفق شدند 25 درصد مدال‌های کاروان آسیایی 2010 کشورمان را به دست آورند.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بانوان ایرانی توانایی و ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش دارند، اذعان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که در بانوان ایران اسلامی وجود دارد بانوان ایرانی فاصله چندانی با ورزشکاران زن سایر کشورهای جهان ندارند.

اکبرآبادی با اشاره به نقش زن در سلامت خانواده افزود: زنان در فرهنگ‌سازی و همچنین نهادینه‌سازی امر ورزش در خانواده و اجتماع نقش بسزایی دارند که می‌توانیم برای پایداری فرهنگ ورزش در خانواده از ظرفیت‌های بانوان در این زمینه بهره‌مند شویم.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی موجود در کشور بیان کرد: باید از کمترین امکانات بهترین استفاده را برده و ورزش را در اجتماع اشاعه دهیم.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اعلام اینکه در حال حاضر بانوان کشور در 44 رشته ورزشی مجوز حضور در رقابت‌های بین‌المللی را دارند، افزود: این فرصت مناسبی است که با مشارکت دختران، از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنیم.

اکبرآبادی کم‌تحرکی را یکی از مشکلات امروز دختران کشور دانست و اظهار کرد: کم‌تحرکی دختران سبب می‌شود جامعه‌ای بیمار و مادرانی ناسالم داشته‌ باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه باید به سمت ارزش‌مداری سوق داده شود، تصریح کرد: ورزش می‌تواند ترویج دهنده ارزش‌ها باشد و خصلت‌های پهلوانی و جوانمردی را انتقال دهد.

معاون امور بانوان و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ورزش زورخانه‌ای که ورزشی ایرانی است، بیان کرد: واژه‌هایی که در رشته‌ ورزشی زورخانه‌ای وجود دارد منطبق با خواسته‌ها و فرهنگ ما است که می‌توانیم در سایر رشته‌ها نیز از واژه‌های بومی استفاده کنیم.

اکبرآبادی با بیان اینکه ورزش و جوانان با یکدیگر عجین هستند، تأکید کرد: ورزش و جوانان با یکدیگر عجین هستند و باید در کنار یکدیگر برای رسیدن به هدف اصلی تلاش کنند.

وی یادآور شد: با ارتقای سطح سلامت خانواده می‌توانیم نقش زیادی را در توسعه پایدار کشور ایفا کنیم.

انتهای پیام/77003/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول