اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسفند امسال در کرمانشاه انجام می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی‌ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگران کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی شاهد و ایثارگران کشور در اسفند امسال در کرمانشاه خبر داد.

برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی‌ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگران کشور

عبدالله طالبی در حاشیه نشست مشترک دانشجویان شاهد و ایثارگر واحدها و مراکز آموزشی منطقه 17دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اینکه خدمات اداره کل ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی تنها ویژه دانشجویان نیست، اظهار کرد: تمام کارکنان و استادان ایثارگر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند زیر پوشش و حمایت این اداره کل قرار گیرند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل اطلاعات این اداره کل از وضعیت کارکنان و استادان ایثارگر مشغول جمع‌آوری آماری از این قشر هستیم، از برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی شاهد و ایثارگران کشور در اسفند امسال در کرمانشاه خبر داد و گفت: تمام دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های آزاد کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

این مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سلامت جسم و روح دانشجویان شاهد و ایثارگر را از جمله اهداف برگزاری جشنواره مذکور دانست و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند در 10 رشته ورزشی در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین قوانین خدمات رسانی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران بالای 50 درصد وجود ندارد، افزود: 90 درصد قوانین خدمات‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر یکی است.

طالبی، فرزندان و همسران شهید، آزاده و جانباز را جزو گروه شاهد خواند و ابراز کرد: قوانین مربوط به آنها یکی است.

معاون امور مناطق اداره کل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی کشور نیز به خبرنگار فارس اظهار کرد: 65 درصد دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور مشغول تحصیل در واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور هستند و بقیه در دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند.

محسن سوری با اشاره به اینکه اکنون 43 هزار دانشجو در منطقه 17 مشغول به تحصیل هستند، اذعان کرد: از این تعداد بالغ بر 2 هزار و 300 نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند.

وی ارائه خدمات با عزت به دانشجویان شاهد و ایثارگر را یکی از مهم‌ترین وظایف اداره کل مذکور دانست و افزود: دبیران ستادهای شاهد و ایثارگر می‌توانند پیشنهادها، انتقادها، ارائه راهکارها و فعالیت‌های خود را به دبیرخانه مستقر در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ارسال کنند تا اداره کل شاهد و ایثارگران بتواند در ارائه خدمات بهتر به وظایف خود عمل کند.

این مسئول با اعلام آدرس وب سایت www.esargaran.iau.ir  و شماره تلفن‌های 22590307-22552910-021 مسئولان را آماده پاسخگویی به نیازهای عزیزان شاهد و ایثارگر عنوان کرد و یادآور شد: از این طریق به تمام تقاضاهای دانشجویان پاسخ داده می‌شود.

وی درباره تشکیل کار گروه‌های مشترک بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با اداره کل شاهد و ایثارگران در سازمان مرکزی، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین اهداف تشکیل این کار گروه‌ها روان‌سازی خدمات به جامعه هدف است.

سوری یادآور شد: به‌زودی برنامه‌هایی برای ارائه خدمات از جمله تسهیل در نقل و انتقالات دانشجویان رزمنده در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تدوین می‌شود که با اجرای این برنامه‌ها به خانواده‌های رزمندگان و جانبازان زیر 25 درصد نیز خدمات ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ 84002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول