اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی:

حساسیت زندگی دوران امام حسن بررسی و تحلیل شود

خبرگزاری فارس: مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی از دوران زندگی امام حسن(ع) به حساس‌ترین و سرنوشت‌سازترین مقاطع تاریخ اسلام یاد کرد و گفت: با توجه به برگزاری کنگره ملی امام حسن‌مجتبی(ع) باید این حساسیت و سرنوشت‌ساز بودن به صورت دقیق بررسی و تحلیل شود.

حساسیت زندگی دوران امام حسن بررسی و تحلیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، اظهار داشت: دوران زندگی امام حسن(ع) به دلیل جو سنگین تبلیغاتی علیه امیرالمؤمنین توسط معاویه به شکلی بود که وقتی امیرالمؤمنین در کوفه و در محراب نماز به شهادت رسید و خبر به شام رسید مردم گفتند: « علی در مسجد چه می‌کرده، مگر علی اهل نماز بوده است».
 وی ادامه داد: دوران زندگی امام حسن(ع) حاکی از تبلیغات بسیار سنگین بر خاندان نبوت بوده به گونه‌ای که بعد از شهادت حضرت علی(ع) امامت به عهده امام حسن(ع) قرار می‌گیرد.
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: هنگامی که عمق مصیبت را در آن زمان از زبان این امام شریف جویا می‌شویم به اینکه چرا امام در برابر معاویه صلح کردند پی‌می‌بریم که ایشان فرمودند: «اگر به تعداد انگشتان دستم یاور و صحابه داشتم حتما من هم برای احیا دین خدا جهاد می‌کردم». نوفرستی افزود: امام حسن(ع) و سایر ائمه فرهیخته ما تربیت شده مکتب قرآن هستند چرا که دستورات ائمه نشأت گرفته از احکام خدا و قرآن است.
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه وقف یک سنت الهی است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها با وقف کردن از خود باقیات و صالحاتی برجا می‌گذارند که یکی از راه‌های سعادت انسان‌ها باقی گذاشتن صدقه جاریه وقف است.
نوفرستی با اشاره به اینکه مسئله وقف مورد تأکید ائمه به ویژه امام علی و امام حسن(ع) بوده است، افزود: الگو قرار دادن سیره رفتاری بزرگواران می‌تواند مهم‌ترین راه‌ سعادت انسان‌ها باشد.
وی اذعان کرد: امام حسن(ع) با صلح خود اسلام ناب را به جامعه معرفی کردند چرا که ما معتقدیم ائمه یک نور هستند و اگر امام در زمان امام حسین(ع) می‌بود همان کار یرا انجام می‌داد که امام حسین انجام داده است.
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه امام حسن(ع) دارای حلم فراوانی بوده‌اند، گفت: این حلم در حدی بوده که یکی از دشمنان پرکینه خاندان رسالت گفته است این کارها را با کسی انجام دادم که حلم و صبر او با کوه برابری می‌کند و این یکی از نقاط برجسته زندگی امام حسن(ع) است. نوفرستی با اشاره به اینکه در این کنگره باید به جوانب زندگی امام حسن(ع) پرداخته شود، اذعان کرد: حلم، صبر، صلح، شکیبایی، طلب استغفار برای دشمنان و هدایت امام باید در این کنگره بارز برای مردم تبیین شود.
وی، درباره پیرامون ضرورت برگزاری کنگره ملی امام حسن‌مجتبی(ع)، گفت: با توجه به اینکه ایران مملو از دانشمندان، فرهیختگان و دلسوزانی است که برای احیا اسلام ناب فعالیت‌ می‌کنند و این افراد نیز در جای جای کشور در حوزه، دانشگاه، عرصه‌های علمی و پژوهشی حضور دارند می‌طلبد این کنگره به صورت ملی برگزار تا از نظرات همه صاحب‌نظران در راستای رسیدن به اهداف کنگره بهره جست.
مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: همان چیزی که امام را مجبور به صلح با معاویه کرد نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در آن زمان بود که اگر منبرهای سخنرانی پیام امام را به صورت درست به گوش مخاطبین می‌رساند امام مجبور به صلح نمی‌شد و حتی واقعه کربلا نیز رقم نمی‌خورد.
وی یادآور شد: اگر رسانه‌ها بتوانند جایگاه عهد و شرایط حاکم بر دوران زندگی امام را تببین کنند، دیگر شاهد تکرار تاریخ زمان امام حسن(ع) در زمان خود نخواهیم بود. مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید به مردم آگاهی ‌ببخشند و تلاش آن‌ها باید بسیار سازنده و اثرگذار باشد.
انتهای پیام/ح30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول